Reklamy w Internecie. Ad-blocki zyskują fanów wśród starszych osób

Nie tylko współcześni trzydziestolatkowie nałogowo włączają w komputerach i komórkach oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam. Robią to też starsze pokolenia.

Aktualizacja: 18.02.2018 21:02 Publikacja: 18.02.2018 20:00

Reklamy w Internecie. Ad-blocki zyskują fanów wśród starszych osób

Foto: 123RF

Wśród czytający informacje online milenialsów, czyli osób urodzonych na szeroko pojętym przełomie wieków, z ad-blocków korzysta na świecie już 58 proc. – wynika z najnowszego raportu GlobalWebIndex. Wśród kolejnego pokolenia, czyli tzw. generacji Z, ten odsetek jest niewiele niższy, bo wynosi 56 proc.

– W związku z tym, że większość młodych osób czytających newsy w sieci już korzysta z ad-blocków, oczekujemy, że w przyszłości będą w powszechnym użyciu. Jak wykazały nasze badania, głównym motorem dla popularności ad-blocków jest frustracja. Dlatego wydawcy internetowi muszą zacząć się upewniać, czy wyświetlane przez nich reklamy na pewno nie są intruzywne i że są adekwatne do oczekiwań czytelników – komentują autorzy raportu.

Twoje źródło rzetelnych informacji w czasie wyborów.

Relacje na żywo, analizy, cotygodniowe sondaże oraz komentarze.

Dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykuły z Rzeczpospolitej i Plus Minus.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Media
Oko na reklamy państwowych firm. PGE i Orlen będą się tłumaczyć?
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Media
Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?
Media
Google oskarżane o spowodowanie śmierci kierowcy. Nie aktualizowało map
Media
Miliarder Rupert Murdoch rezygnuje z kierowania swoim imperium medialnym
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Media
Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku
Media
Większość Polaków uważa, że koncerny streamingowe powinny dzielić się z artystami