Najnowsza kampania reklamowa norweskiej firmy oferującej usługi pocztowe Posten Norge obejmuje klip pod tytułem „Kiedy Harry poznaje Świętego Mikołaja”. Tytułem nawiązuje on do komedii z 1989 roku „Kiedy Harry poznał Sally” i także opowiada historię miłosną. W tym jednak wypadku Mikołaj z wzajemnością zakochuje się w Harrym.

Historia miłosna dwóch zakochanych zaczyna się, gdy Harry przypadkiem natyka się na Mikołaja przynoszącego mu prezenty. Dorosły mężczyzna i Mikołaj zakochują się w sobie od pierwszego wejrzenia, niestety – z konieczności spędzane razem chwile są krótkie, w końcu Święty Mikołaj ma wiele prezentów do rozniesienia.

Przez kilka minut spotu oglądamy, jak Harry spędza radośnie kolejne święta w gronie najbliższych, a równocześnie tęskni za miłością swojego życia. W końcu pisze list, w którym mówi Mikołajowi – „Wszystko czego chcę na Święta to Ty”. I tu wkracza Posten Norge, które zastępuje Mikołaja w obowiązkach, by ten mógł spędzić czas z ukochanym.

Spot reklamowy nie jest przypadkowy. W 2022 roku przypadnie 50 rocznica zniesienia penalizacji kontaktów homoseksualnych w Norwegii, o czym Posten Norge w swoim spocie przypomina stwierdzając, że to już „50 lat jak Norwegowie mogą kochać kogo chcą”. Norwegia była także pionierem zakazu dyskryminacji osób homoseksualnych, a także jeszcze w XX wieku zapewniła prawo do zawierania związków partnerskich. Prawo do małżeństw jednopłciowych obowiązuje od 2008 roku.