Reklama
Rozwiń
Reklama

Naczelna ukraińskiego "Vogue'a" zawieszona za plagiat

Olga Suszko tłumaczy się, że czasem potrzebowała wsparcia z zewnątrz przy pisaniu tekstów.

Aktualizacja: 02.11.2018 19:27 Publikacja: 02.11.2018 12:57

Naczelna ukraińskiego "Vogue'a" zawieszona za plagiat

Foto: vogue.ua

Redaktor naczelna "Vogue'a Ukraina" Olga Suszko została zawieszona wskutek publikacji, w której ujawniono, że mogła popełnić plagiat. Kontrowersje wokół Suszko zaczęły się, gdy konto Kiev Fashion Lavaz opublikowało w komunikatorze Telegram porównanie artykułu Suszko w "Vogue'u" z tekstem napisanym w 2006 roku przez Szakriego Amirkanową dla rosyjskiej edycji "Harper’s Baazaru".

Olga Suszko tłumaczy się, w poście na swoim facebookowym profilu, że czasem jest „przytłoczona” ilością pracy i stresu i „czasem” korzysta z zewnętrznego wsparcia przy pisaniu tekstów. "To mój błąd… wszyscy robimy błędy, których później żałujemy" – tłumaczy.

 

Jej przeprosiny tylko wzmogły krytykę jej postępowania i osoby. Wśród komentarzy znalazły się złośliwie żartobliwe pytania, czy Olga Suszko aby na pewno sama napisała swoje przeprosiny, a dziennikarz Olekandr Hołubow określił publikację jako „czarną dziurę skrytą pod błyszczącą okładką”.

Reklama
Reklama

Przy okazji niektórzy poszukali następnych plagiatów. Aliona Mielnik porównała artykuł Suszko z 2013 z fragmentem książki „Best Hotels in The World” autorstwa Wiktorii Zwajlowej i Walerii Baszkirowej. - Wygląda na to, że ghostwriter namieszał ponownie – oceniła.

Inni blogerzy znaleźli kolejne dowody, że Suszko regularnie popełniała plagiaty w artykułach. 

We wspólnym oświadczeniu Conde Nast (właściciel) i wydawca Media Group Ukraina stwierdzili kategorycznie, że są przeciwko plagiatom i oświadczyli, że rozpoczęli postępowanie wewnętrzne, by wyjaśnić wszystkie okoliczności tego, co się stało. Na czas postępowania Olga Suszko została usunięta ze stanowiska naczelnej.

Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama