Reklama
Rozwiń
Reklama

Serwisy aukcyjne na fali

Serwis eBay zaskoczył dobrymi wynikami za 2012 rok. W Polsce do szybkiego wzrostu przyzwyczaiło już Allegro.

Publikacja: 18.01.2013 01:42

eBay w ostatnim czasie raczej był krytykowany za nie dość szybkie tempo rozwoju, jednak ostatnie wyniki okazały się nawet lepsze od i tak optymistycznych prognoz analityków. W czwartym kwartale przychody serwisu aukcyjnego wzrosły bowiem w ujęciu rocznym o 18 proc., do niemal 4 mld dol. Z kolei zysk zwiększył się o 17,5 proc. do 927 mln dol.

Na 2013 r. serwis prognozuje 16-16,5 mld dol. przychodów i 2,7-2,75 dol. zysku na akcję – więcej niż spodziewali się analitycy. Ich zdaniem ostatnie wyniki to efekt lepszej sprzedaży przez serwis aukcyjny oraz wzrostu wartości transakcji obsługiwanych przez spółkę zależną PayPal.

Ta podała, że w 2012 r. transakcje za pośrednictwem urządzeń mobilnych w jej systemie wyniosły 14 mld dol., 250 proc. więcej niż w 2011 r. To także zasługa prezesa Johna Donahoe, który postawił na wprowadzanie nowych usług, darmowe dostawy czy ułatwianie klientom zwrotu zakupionych towarów. Wszystko to spowodowało wzrost zainteresowania korzystaniem z eBay.

Jednak w Polsce o kondycji rynku aukcji nie decyduje globalny potentat, akurat w naszym kraju ze słabą pozycją na rynku, tylko Allegro. Ten serwis nie podał jeszcze pełnych wyników sprzedaży za 2012 r., ale według ostatnich danych tylko w grudniu sprzedaż za jego pośrednictwem wyniosła 1,1 mld zł. Użytkownicy mogli wybierać prezenty spośród 429 mln wystawionych ofert. W ciągu godziny zawieranych było średnio ponad 17 tys. transakcji.

– Sezon świąteczny po raz kolejny okazał się bardzo udany pod względem finansowym. Wyniki, które prezentujemy, jasno pokazują, że Polacy kupują online  – mówi Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzający Allegro.pl.

Reklama
Reklama

W Polsce serwis odpowiada za ok. 50 proc. wartości e-handlu. Spada liczba ofert sprzedaży towarów używanych, na rzecz nowych, oferowanych przez e-sklepy.

eBay w ostatnim czasie raczej był krytykowany za nie dość szybkie tempo rozwoju, jednak ostatnie wyniki okazały się nawet lepsze od i tak optymistycznych prognoz analityków. W czwartym kwartale przychody serwisu aukcyjnego wzrosły bowiem w ujęciu rocznym o 18 proc., do niemal 4 mld dol. Z kolei zysk zwiększył się o 17,5 proc. do 927 mln dol.

Na 2013 r. serwis prognozuje 16-16,5 mld dol. przychodów i 2,7-2,75 dol. zysku na akcję – więcej niż spodziewali się analitycy. Ich zdaniem ostatnie wyniki to efekt lepszej sprzedaży przez serwis aukcyjny oraz wzrostu wartości transakcji obsługiwanych przez spółkę zależną PayPal.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama