Nowy standard badań mediów coraz bardziej realny

Telewizja, radio, internet i firmy reklamowe zadecydują wspólnie, jak zbadać ich użytkowników.

Aktualizacja: 27.11.2018 21:03 Publikacja: 27.11.2018 20:00

Nowy standard badań mediów coraz bardziej realny

Foto: Adobe Stock

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które dyskutują od miesięcy o budowie nowego standardu badania konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce, powołają komitet ds. badań konsumpcji mediów (ang. joint industry committe, JIC). Na razie, po zapowiadanym przez nas spotkaniu branży 6 listopada, podpisano list intencyjny w tej sprawie.

Żadna ze stron nie podaje konkretnego terminu. Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, liczy, że JIC powstanie szybko. W KRRiT za wypracowanie wspólnie z rynkiem nowego standardu badań odpowiada zespół Telemetrii Polskiej pod kierunkiem Michała Wigurskiego. Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że celem Telemetrii jest, aby JIC powstał do końca roku.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju