Reklama

Zysk Agory niższy od oczekiwań

Skonsolidowany zysk netto Agory SA, wydawcy Gazety Wyborczej, spadł w drugim kwartale 2008 roku do niecałych 22 milionów złotych i okazał się znacznie niższy od oczekiwań analityków

Publikacja: 12.08.2008 10:53

Na zysku Agory zaciążyły koszty płac, a reakcja rynku na raport spółki będzie negatywna, sądzą analitycy.

- To były bardzo słabe wyniki, dużo słabsze od tego co oczekiwał rynek, powód leży po stronie kosztowej, głównie kosztów płac, bowiem przychody są zgodne z oczekiwaniami. Możliwa jest lekko negatywna reakcja rynku - mówi szef działu analiz IDMSA, Sobiesław Pająk.

O godzinie 9:53 akcje Agory spadały na warszawskim parkiecie o 6,22 proc.

W drugim kwartale zeszłego roku Agora miała 33 miliony złotych zysku netto. Analitycy oczekiwali spadku do 31,5 miliona złotych.

- Na wyniki drugiego kwartału miały wpływ dwa czynniki, które pociągnęły za sobą wzrost bazy kosztów: regulacje płacowe zapowiadane przez nas parę miesięcy temu i dalszy rozwój oferty w segmencie internetu i reklamy zewnętrznej - oświadczył prezes Agory Marek Sowa.

Reklama
Reklama

Skonsolidowany zysk operacyjny Agory spadł w drugim kwartale do 30 milionów złotych z 40 milionów rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 37,5 miliona.

Przychody grupy wzrosły w okresie kwiecień-czerwiec 2008 roku do 344 milionów złotych z 333 milionów w analogicznym okresie 2007 roku. Rynek oczekiwał 343 milionów.

Agora oczekuje, że dynamika wzrostu rynku reklamy w 2008 roku wyniesie 12 procent. Wydatki na reklamę w telewizji zwiększą się o 13-14 procent, w magazynach o 6-7 procent, zaś w radio o 11-12 procent.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama