W polskim Internecie zwiększa się popyt na wiarygodne informacje ogospodarce. To wniosek z przygotowanego przez "Rz" zestawienia z danychMegapanel PBI/Gemius najbardziej popularnych stron o tematyce ekonomicznej.
Liderami w tej kategorii wciąż są sekcje gospodarcze największych polskich portali. Prym wiedzie należący do ITI Onet – najczęściej oglądany portal w polskiej sieci. Jego sekcję ekonomiczną w 2008 r. oglądało miesięcznie średnio 2,5 mln osób (tzw. unikalnych użytkowników). Onet nie ma jednak powodów do zadowolenia, bo to o ponad 120 tys. użytkowników mniej niż średnia z 2007 r.
Dodatkowo prowadzenie Onetu jest zagrożone przez dynamicznie rozwijający się portal Money.pl. W 2008 r. wrocławski serwis osiągnął imponujący średni wynik 1,9 mln użytkowników w miesiącu (wzrost o 38 proc., z 1,38 mln w 2007 r.). Portal Wirtualna Polska ze swoimi serwisami biznesowymi musiał się pogodzić z trzecim miejscem (1,65 mln unikalnych użytkowników miesięcznie).
Podobne tempo wzrostu jak Money.pl zanotowały inne wiodące portale ekonomiczne – Infor.pl (własność spółki Infor, wydawcy m.in. "Gazety Prawnej") oraz Bankier.pl. Z drugiej strony spadki oglądalności, oprócz Onetu i WP, odnotowały także sekcje gospodarcze Interii, O2 czy Gazety.pl.
Specjaliści tłumaczą to zjawisko rosnącym zapotrzebowaniem na rzetelną informację. – Media internetowe jakiś czas temu postawiły na tabloidyzację, czyli maksymalne uproszczenie przekazu i dostosowanie go do popularnych gustów. Okazało się, że tematów ekonomiczno-gospodarczych czy choćby związanych z popularnymi kredytami lub wahaniami kursów walut nie da się w ten sposób skutecznie sprzedać – komentuje dla "Rz" Rafał Oracz, dyrektor generalny firmy CR Media.