Reklama

Polskie klony Twittera nie wiedzą, jak zarabiać

Moda na mikroblogi dotarła do Polski. Rodzime serwisy chcą najpierw zdobyć popularność, a potem się zastanowią, z czego się utrzymać

Aktualizacja: 13.06.2009 03:03 Publikacja: 13.06.2009 02:59

W maju zyskaliśmy ok. 200 tys. nowych użytkowników – pochwalił się Blip.pl, polski serwis mikroblogowy należący do GG Network.

Blip to odpowiednik Twitter.com z USA. Zasada działania jest prosta – przez komputer lub komórkę można publikować w sieci krótkie wiadomości (140 znaków na Twitterze, 160 na Blip.pl). Twitter stał się popularny wśród amerykańskich celebrytów i polityków. Komentarze w serwisie zamieszczał w czasie kampanii prezydenckiej Barack Obama. Popularność serwisu w USA eksplodowała – dziś ma ponad 25 mln użytkowników. Pojawiły się doniesienia o jego przejęciu przez Microsoft lub Apple’a za 0,7 – 1 mld dol.

[wyimek]60 proc. użytkowników Twittera nigdy nie wraca do serwisu po jego jednorazowym użyciu[/wyimek]

Do transakcji na razie nie doszło, między innymi z powodu wątpliwego modelu biznesowego serwisów mikroblogowych.

– Nie widzę sposobu na to, by serwis taki jak Twitter wykazał się rentownością. Tradycyjny model biznesowy przyniósłby konkretne pieniądze przy tylu milionach użytkowników, jednak nie usprawiedliwia on wyceny na poziomie 700 mln dol.

Reklama
Reklama

– powiedział „Rz” Grzegorz Marczak, autor blogu AntyWeb poświęconego nowym trendom w sieci. – Chcemy zarabiać na reklamach, a w międzyczasie związać użytkowników na tyle, by część z nich chciała zapłacić za dodatkowe usługi – mówi „Rz” Marcin Jagodziński z GG Network prowadzący projekt Blip.pl. Jak przewiduje, w czerwcu za pośrednictwem Blipa ma zostać przesłane 6 mln wiadomości. Według marcowych danych Megapanel PBI/Gemius Blip.pl może pochwalić się ok. 60 tys. realnych użytkowników. Znacznie więcej – ponad 400 tys. – ma Pinger.pl należący do spółki o2.pl.

Te liczby mogą jednak nie przekonać inwestorów. Jak pokazały niedawne badania, aż 60 proc. użytkowników Twittera po założeniu swojego profilu i napisaniu pierwszej wiadomości nigdy nie wraca do korzystania z serwisu.

W maju zyskaliśmy ok. 200 tys. nowych użytkowników – pochwalił się Blip.pl, polski serwis mikroblogowy należący do GG Network.

Blip to odpowiednik Twitter.com z USA. Zasada działania jest prosta – przez komputer lub komórkę można publikować w sieci krótkie wiadomości (140 znaków na Twitterze, 160 na Blip.pl). Twitter stał się popularny wśród amerykańskich celebrytów i polityków. Komentarze w serwisie zamieszczał w czasie kampanii prezydenckiej Barack Obama. Popularność serwisu w USA eksplodowała – dziś ma ponad 25 mln użytkowników. Pojawiły się doniesienia o jego przejęciu przez Microsoft lub Apple’a za 0,7 – 1 mld dol.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama