W maju zyskaliśmy ok. 200 tys. nowych użytkowników – pochwalił się Blip.pl, polski serwis mikroblogowy należący do GG Network.
Blip to odpowiednik Twitter.com z USA. Zasada działania jest prosta – przez komputer lub komórkę można publikować w sieci krótkie wiadomości (140 znaków na Twitterze, 160 na Blip.pl). Twitter stał się popularny wśród amerykańskich celebrytów i polityków. Komentarze w serwisie zamieszczał w czasie kampanii prezydenckiej Barack Obama. Popularność serwisu w USA eksplodowała – dziś ma ponad 25 mln użytkowników. Pojawiły się doniesienia o jego przejęciu przez Microsoft lub Apple’a za 0,7 – 1 mld dol.
[wyimek]60 proc. użytkowników Twittera nigdy nie wraca do serwisu po jego jednorazowym użyciu[/wyimek]
Do transakcji na razie nie doszło, między innymi z powodu wątpliwego modelu biznesowego serwisów mikroblogowych.
– Nie widzę sposobu na to, by serwis taki jak Twitter wykazał się rentownością. Tradycyjny model biznesowy przyniósłby konkretne pieniądze przy tylu milionach użytkowników, jednak nie usprawiedliwia on wyceny na poziomie 700 mln dol.