Dopiero w 2013 roku wpływy branży będą wyższe niż w tym, mają wynosić 47,1 mld dol. – wynika z wyliczeń PricewaterhouseCoopers.
– Reklama radiowa odczuje rosnącą konkurencję ze strony Internetu, choć np. w Ameryce Północnej silne zwyżki odnotuje radio satelitarne. W rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) oraz Azji i Pacyfiku stabilizację wpływów radiowego rynku zapewnią skromne zwyżki wpływów z abonamentu w publicznych rozgłośniach – przewidują analitycy PwC.
Maleć będą przede wszystkim wpływy z reklamy w radiu, które w tym roku wciąż pozostaną głównym źródłem wpływów radiowego rynku (63 proc. wszystkich przychodów). Rosnąć będą jednak wpływy z płatnego satelitarnego radia, które jest coraz popularniejsze, zwłaszcza w Ameryce Płn. Na świecie CAGR wpływów z opłat za takie radio w latach 2009 – 2013 wyniesie 9,4 proc., podczas gdy np. wartość rynku reklamy radiowej będzie się kurczyła średnio o 2,9 proc. rocznie. Umiarkowanie (CAGR 1,6 proc.) rosnąć będą globalne przychody z abonamentu radiowego.
Radio satelitarne, nieobecne w Polsce, to dla nadawców szansa na dodatkowe wpływy. Tradycyjne radio naziemne jest bowiem darmowe i utrzymuje się głównie z reklam. Według Instytutu In-Stat programy radiowe nadawane satelitarnie i cyfrowo naziemnie w 2012 r. będzie odbierało już 55 mln osób na świecie (w 2007 r. było ich 12 mln).