Powstały z połączenia „Dziennika” i „Gazety Prawnej” tytuł nie będzie zawierał dodatku ekonomicznego pod szyldem „The Wall Street Journal”.
– Umowę z Dow Jones, wydawcą „WSJ”, podpisał dotychczasowy wydawca „Dziennika”, czyli Axel Springer Polska. Nowy wydawca takiej umowy nie posiada, ale też, z tego, co wiem, nie ma obecnie intencji, aby takową posiadać. Zamierzamy rozwijać współpracę z wydawcą dziennika „Financial Times” – powiedział Michał Kobosko, redaktor naczelny „Dziennika Gazeta Prawna”, który ma się ukazać we wrześniu.
Kobosko pytany, co zadecydowało o wyborze „FT”, mówił: – Zapewne duże znaczenie ma pozytywne doświadczenie Infor Biznes ze współpracy z „FT”. To wiarygodny, ważny partner z bardzo silną marką w Europie. Liczymy na poszerzenie tej współpracy. Nie zdradził jednak szczegółów.
Z informacji „Rz” wynika, że Axel Springer Polska płacił rocznie wydawcy „The Wall Street Journal” około 250 tys. dol. za prawa do szyldu „WSJ”. Współpraca z „FT” ma być pod tym względem dużo tańsza. Kobosko pytany, czy był to jeden z powodów wyboru partnera, mówił: – Nie mam takich informacji ani kompetencji, by wypowiadać się na ten temat.
Czy Axel Springer dobrze wykorzystał markę „WSJ”? – Myślę, że wprowadzenie „The Wall Street Journal Polska” na rynek i jego promocja w tamtym momencie mogłaby być przeprowadzona nieco inaczej – powiedział Kobosko. Ludzie mediów ekonomicznych różnie oceniali „The Wall Street Journal Polska”, gdy debiutował. Na przykład Zbigniew Biskupski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Prawnej”, oceniał go dla Wirtualnemedia.pl jako nijaki. Mówił m.in.: „Nowy dziennik gospodarczy nie sprawia solidnego wrażenia. Jest w nim sporo bałaganu (...). Większość tekstów napisana jest bez pomysłu”.