Bez prestiżowego logo

„Dziennik Gazeta Prawna” rezygnuje z „The Wall Street Journal”

Publikacja: 27.08.2009 02:32

Bez prestiżowego logo

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Powstały z połączenia „Dziennika” i „Gazety Prawnej” tytuł nie będzie zawierał dodatku ekonomicznego pod szyldem „The Wall Street Journal”.

– Umowę z Dow Jones, wydawcą „WSJ”, podpisał dotychczasowy wydawca „Dziennika”, czyli Axel Springer Polska. Nowy wydawca takiej umowy nie posiada, ale też, z tego, co wiem, nie ma obecnie intencji, aby takową posiadać. Zamierzamy rozwijać współpracę z wydawcą dziennika „Financial Times” – powiedział Michał Kobosko, redaktor naczelny „Dziennika Gazeta Prawna”, który ma się ukazać we wrześniu.

Kobosko pytany, co zadecydowało o wyborze „FT”, mówił: – Zapewne duże znaczenie ma pozytywne doświadczenie Infor Biznes ze współpracy z „FT”. To wiarygodny, ważny partner z bardzo silną marką w Europie. Liczymy na poszerzenie tej współpracy. Nie zdradził jednak szczegółów.

Z informacji „Rz” wynika, że Axel Springer Polska płacił rocznie wydawcy „The Wall Street Journal” około 250 tys. dol. za prawa do szyldu „WSJ”. Współpraca z „FT” ma być pod tym względem dużo tańsza. Kobosko pytany, czy był to jeden z powodów wyboru partnera, mówił: – Nie mam takich informacji ani kompetencji, by wypowiadać się na ten temat.

Czy Axel Springer dobrze wykorzystał markę „WSJ”? – Myślę, że wprowadzenie „The Wall Street Journal Polska” na rynek i jego promocja w tamtym momencie mogłaby być przeprowadzona nieco inaczej – powiedział Kobosko. Ludzie mediów ekonomicznych różnie oceniali „The Wall Street Journal Polska”, gdy debiutował. Na przykład Zbigniew Biskupski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Prawnej”, oceniał go dla Wirtualnemedia.pl jako nijaki. Mówił m.in.: „Nowy dziennik gospodarczy nie sprawia solidnego wrażenia. Jest w nim sporo bałaganu (...). Większość tekstów napisana jest bez pomysłu”.

Dla Rafała Oracza, specjalisty od rynku prasy w CR Media Consulting, rezygnacja z dodatku „WSJP” w nowym tytule to neutralna informacja. – I tak jest już dużo grzybków w tym barszczu. Tworzenie wrażenia, że nowy projekt jest rodzajem agregatu kilku tytułów, nie byłoby słuszne z marketingowego punktu widzenia. Uważam również, że rolę merytoryczną „WSJ” ma pełnić teraz „GP”, więc utrzymanie dotychczasowej współpracy nie ma sensu ani z punktu widzenia finansowego, ani ambicjonalnego – skomentował Oracz. – Jednocześnie dotychczasowe wykorzystanie marki „WSJ” przez Axla uważam za właściwe, ponieważ umożliwiło wydawcy bardziej prestiżowe pozycjonowanie tytułu na rynku reklamowym bez jednoczesnego zdominowania „Dziennika” przez bardziej znanego partnera – powiedział.

„Dziennik Gazeta Prawna” to projekt Infor Biznes. Axel Springer Polska stał się właścicielem 49 proc. udziałów w tej spółce, wnosząc doń m.in. „Dziennik”.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=u.zielińska@rp.pl]u.zielińska@rp.pl[/mail]

Powstały z połączenia „Dziennika” i „Gazety Prawnej” tytuł nie będzie zawierał dodatku ekonomicznego pod szyldem „The Wall Street Journal”.

– Umowę z Dow Jones, wydawcą „WSJ”, podpisał dotychczasowy wydawca „Dziennika”, czyli Axel Springer Polska. Nowy wydawca takiej umowy nie posiada, ale też, z tego, co wiem, nie ma obecnie intencji, aby takową posiadać. Zamierzamy rozwijać współpracę z wydawcą dziennika „Financial Times” – powiedział Michał Kobosko, redaktor naczelny „Dziennika Gazeta Prawna”, który ma się ukazać we wrześniu.

Pozostało 82% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie