Jeszcze na dobre nie zadomowił się na rynku uruchomiony we wrześniu kanał Polsat Futbol, a Polsat już odlicza dni do startu kolejnej stacji – tym razem filmowej. Polsat Film wystartuje 2 października, to jednak nie koniec, bo telewizyjna grupa Solorza ma już koncesje na kolejne stacje: Polsat dla Dzieci oraz nowy kanał młodzieżowo-muzyczny.
W sytuacji, kiedy mamy do czynienia z coraz bardziej dynamicznym procesem fragmentaryzacji widowni i zwiększania się udziałów kanałów tematycznych w oglądalności, posiadanie możliwie bogatej ich oferty jest po prostu biznesową koniecznością. Ten proces trwa, a widzowie nie będą czekać, aż kryzys się skończy – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Polsatu.
Trzy nowe kanały tematyczne ma w planach także TVP. Na koncesję czeka już TVP Parlament. Jak zapowiedział Piotr Farfał, w najbliższym czasie TVP zamierza też wysłać wniosek o koncesję dla stacji TVP Seriale, a w przygotowaniu jest naukowo-młodzieżowy kanał roboczo nazwany TVP Cogito.
[srodtytul]Sposób na sukces[/srodtytul]
Eksperci uważają, że na rynku wciąż jest miejsce na kanały tematyczne. – To ciągle słuszna droga rozwoju w czasach, gdy stacje ogólnopolskie tracą widownie na rzecz kanałów niszowych – mówi Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense.