Reklama

Wejście potentata tanich zakupów

Amerykański serwis Groupon, lider rynku zakupów grupowych, przejął spółkę Citydeal, prowadzącą m.in. portal w Polsce

Publikacja: 18.05.2010 01:30

Groupon, lider rynku zakupów grupowych działający w USA i Kanadzie kupił za nieujawnioną kwotę działający w takim samym formacie serwis Citydeal, obecny w 16 krajach, w tym także w Polsce. W ciagu kilku najbliższych miesięcy zmieni on nazwę i układ strony.

Działanie serwisów do dokonywania zakupów grupowych jest proste. Sprzedawca mając gwarancję jednorazowej sprzedaży dużej ilości swoich produktów czy usług daje kupującym – tak pojedyńczym konsumentom, jak i firmom – spore rabaty.

Taki system sprzedaży po raz pierwszy wprowadził właśnie Groupon, działający od listopada 2008 r. Obecnie odwiedza go już ponad 250 tys. użytkowników dziennie. Jak szacuje firma TechCrunch, wartość Grouponu wzrosła w ciągu ostatnich czeterech miesięcy z 250 mln do 1,2 mld. dol. W ciągu nieco ponad roku korzystający z jego oferty zaoszczędzili ponad 150 mln dol.

[wyimek]1,2 mld dol. wynosi ostatnia wycena serwisu zakupowego Groupon [/wyimek]

Pomysł powtórzył Citydeal, który powstał w listopadzie ub. r. roku, otwierając filie m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Polsce, we Włoszech i innych europejskich krajach.

Reklama
Reklama

– Groupon to synonim zakupów społecznościowych – mówi Marcin Szałek, współzałożyciel Citydeal w Polsce. W Polsce serwis działa od 20 kwietnia tego roku, a oferty są dostępne dla czterech miast.

Podobny model biznesowy ma gruper.pl, także uruchomiony w kwietniu. Projekt pochłonął 1 mln zł, a założyciele liczą na 16 mln zł obrotów w 2011 r.

Groupon, lider rynku zakupów grupowych działający w USA i Kanadzie kupił za nieujawnioną kwotę działający w takim samym formacie serwis Citydeal, obecny w 16 krajach, w tym także w Polsce. W ciagu kilku najbliższych miesięcy zmieni on nazwę i układ strony.

Działanie serwisów do dokonywania zakupów grupowych jest proste. Sprzedawca mając gwarancję jednorazowej sprzedaży dużej ilości swoich produktów czy usług daje kupującym – tak pojedyńczym konsumentom, jak i firmom – spore rabaty.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama