Groupon, lider rynku zakupów grupowych działający w USA i Kanadzie kupił za nieujawnioną kwotę działający w takim samym formacie serwis Citydeal, obecny w 16 krajach, w tym także w Polsce. W ciagu kilku najbliższych miesięcy zmieni on nazwę i układ strony.
Działanie serwisów do dokonywania zakupów grupowych jest proste. Sprzedawca mając gwarancję jednorazowej sprzedaży dużej ilości swoich produktów czy usług daje kupującym – tak pojedyńczym konsumentom, jak i firmom – spore rabaty.
Taki system sprzedaży po raz pierwszy wprowadził właśnie Groupon, działający od listopada 2008 r. Obecnie odwiedza go już ponad 250 tys. użytkowników dziennie. Jak szacuje firma TechCrunch, wartość Grouponu wzrosła w ciągu ostatnich czeterech miesięcy z 250 mln do 1,2 mld. dol. W ciągu nieco ponad roku korzystający z jego oferty zaoszczędzili ponad 150 mln dol.
[wyimek]1,2 mld dol. wynosi ostatnia wycena serwisu zakupowego Groupon [/wyimek]
Pomysł powtórzył Citydeal, który powstał w listopadzie ub. r. roku, otwierając filie m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Polsce, we Włoszech i innych europejskich krajach.