Powodem wprowadzania przyjaznych dla środowiska rozwiązań w dużych wydawnictwach na świecie są – przynajmniej częściowo – oczekiwania czytelników. Z badań przeprowadzonych przez wydawnictwo Hearst Corporation wynika, że 43 proc. jego czytelników zadeklarowało gotowość kupowania magazynu wydawanego na ekologicznym papierze, a 39 proc. deklaruje, że są gotowi płacić za gazetę więcej, jeśli powodem podwyżki będzie większe poszanowanie środowiska.
[srodtytul]Wymierne korzyści[/srodtytul]
Wydawcy nie inwestują jednak w proekologiczne technologie tylko dla czytelników. Coraz więcej firm dostrzega w ekologicznych rozwiązaniach korzyści finansowe – wynika z najnowszego raportu Światowego Stowarzyszenia Gazet (WAN) o ekoredakcjach. Jedno z największych rozrywkowo-medialnych imperiów koncern News Corp. Ruperta Murdocha od dawna korzysta np. ze specjalnej metodologii do wyliczania, ile emituje dwutlenku węgla.
Według Rachel Webber, dyrektor inicjatyw energetycznych w News Corp., takie działania służą nie tylko podnoszeniu efektywności, ale i cięciu kosztów. News Corp. już ogłosił, że będzie przedsiębiorstwem neutralnym, jeśli chodzi o poziom emisji CO[sub]2[/sub], do końca tego roku (spółka zależna News Corp. International już osiągnęła taki status, bo w 70 proc. korzysta z energii hydroelektrycznej). Imperium Murdocha oszczędza też dzięki wykorzystywaniu samochodów z napędem hybrydowym – w trakcie wymiany jest 209 pojazdów, dzięki czemu firma zaoszczędzi 369 tys. dol.
[srodtytul]Oszczędne drukowanie[/srodtytul]