Miasto przewiduje przekazanie inwestycji w ręce jednego podmiotu, dlatego - ze względu na wielkość projektu - firmy zdecydowały sięna współpracę.
Termin zgłaszania wniosków o zawarcie umowy koncesji z Urzędem Miasta mija dziś. Szacowane przez miasto koszty przedsięwzięcia to ok. 80 mln zł, które pokryje wybrany w postępowaniu inwestor. W zamian za uzyskaną koncesję, będzie mógł sprzedawać powierzchnię reklamową na wiatach przystankowych.
W przypadku konsorcjum AMS i Ströer, po wspólnej inwestycji w budowę i montaż wiat, każda z firm będzie samodzielnie sprzedawać powierzchnie reklamowe. Jest to jedna z największych inwestycji na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Udział w przetargu zapowiadały wcześniej także Clear Channel Polska, czy JC Decaux, dla której to firmy projekt miał być sposobem na silniejsze zaistnienie w Polsce.
O tym, że wystartuje w przetargu poinformowała dziś także giełdowa spółka CAM Media. - Złożymy w konsorcjum z naszą spółką zależną CAM Polski Outdoor wniosek o koncesję na budowę i utrzymanie wiat przystankowych w stolicy - powiedział agencji PAP, Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media. Dodał, że spółka zależna została utworzona specjalnie pod kątem tego projektu.