Licząc jednak w złotych - czytamy w sprawozdaniu finansowym za III kwartał grupy - poziom przychodów jej polskiej części był niższy niż oczekiwano. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jednak - zdaniem Stroera - są ceny na rynku outdooru.

W efekcie wartość EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) polskiej części grupy zarówno w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września, jak i za 9 miesięcy w sumie, była wyrażona "niską jednocyfrową liczbą".

Dane te nie obejmują jeszcze News Outdoor Poland, którą Stroer Polska przejął definitywnie już po zakończeniu okresu obrachunkowego. Stało się to 29 października. Dlatego dane News Outdoor będą widoczne w wynikach Stroera dopiero od tego kwartału. Dzięki akwizycji niemiecka grupa stała się w Polsce liderem w segmencie premium - czytamy w jej sprawozdaniu.

Segment, do którego niemiecka grupa zalicza Stroera Polska (tzw. "pozostałe") oraz zachodnioeuropejskie biznesy reklamy wielkoformatowej wypracowała w ciągu trzech kwartałów br. 36 mln euro przychodów (wzrost o 16,5 proc. rok do roku) i 2,1 mln euro EBITDA (poprawa o 10,6 proc. rok do roku).