Yahoo uruchomiło polską wersję

Serwis ruszył wczoraj po południu. Na razie uruchomiono stronę główną i pocztę internetową. Internauci mogą czytać fragmenty artykułów z odnośnikami do źródła

Publikacja: 25.01.2011 09:36

Yahoo uruchomiło polską wersję

Foto: Bloomberg

Na Pl.yahoo.com znajdują się też odsyłacze do stron Yahoo – np. poczty (po polsku) czy komunikatora Messenger (po angielsku). Sprzedażą reklam w Pl.yahoo.com ma zajmować się ARBOinteractive. Portal Yahoo.com ma w Polsce 1,6 mln użytkowników.

Jak informują Wirtualne Media strona uruchomiona pod adresem yahoo.pl składa się z trzech głównych kolumn. W lewej znajdują się odnośniki do usług oferowanych przez portal oraz wybranych serwisów zewnętrznych, które można też rozwijać w modułu bez opuszczania portalu. Użytkownicy mający konto na Yahoo mogą wybierać linki do dowolnych stron i ustalać ich kolejność.

Środkowa część polskiej wersji Yahoo zawiera informacje od głównych partnerów portalu: serwisu Radia ZET, Newsweek.pl, Forbes.pl i Bankier.pl. Kliknięcie na tytuł konkretnego newsa przekierowuje na zewnętrzną witrynę, w której znajduje się cały tekst. Natomiast prawa kolumna portalu to banner odsyłający do poczty mailowej Yahoo oraz wiadomości z serwisu Gala.pl.

- Polskie Yahoo jest podobne do wersji, które udostępniliśmy w ostatnim czasie w Norwegii i Grecji. To bardzo podstawowa oferta: strona główna z treściami pozyskanymi od naszych partnerów. Działy tematyczne i inne sekcje będziemy stopniowo dodawać w portalu. Strona główna to taki element integrujący wersje Yahoo w poszczególnych krajach, baza, na której rozbudowujemy dalszy kontent - mówi Bartłomiej Swojak, country content manager Yahoo Polska w wywiadzie dla Wirtualnych Mediów

Swojak informuje, że portal nie planuje uruchomienia polskiej redakcji, a treści będą jedynie pozyskiwane od partnerów.

- Na razie wchodzimy na polski rynek z podstawową wersją naszego portalu i w zależności od zapotrzebowania użytkowników będziemy dodawać konkretne usługi i treści. Nie chcemy robić kopii brytyjskiego czy amerykańskiego Yahoo, tylko dostosować serwis do tego, czego oczekują polscy internauci - dodaje Swojak.

Yahoo to założony w 1994 roku, jeden z największych portali internetowych. Serwis posiada kilkanaście wersji językowych. Główna siedziba firmy mieści się w Kalifornii.

Na Pl.yahoo.com znajdują się też odsyłacze do stron Yahoo – np. poczty (po polsku) czy komunikatora Messenger (po angielsku). Sprzedażą reklam w Pl.yahoo.com ma zajmować się ARBOinteractive. Portal Yahoo.com ma w Polsce 1,6 mln użytkowników.

Jak informują Wirtualne Media strona uruchomiona pod adresem yahoo.pl składa się z trzech głównych kolumn. W lewej znajdują się odnośniki do usług oferowanych przez portal oraz wybranych serwisów zewnętrznych, które można też rozwijać w modułu bez opuszczania portalu. Użytkownicy mający konto na Yahoo mogą wybierać linki do dowolnych stron i ustalać ich kolejność.

Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO