Reklama

Agora podała wyniki za IV kwartał 2010 r.

Wydawca „Gazety Wyborczej” chce w tym roku podwoić inwestycje do ponad 100 mln zł. To zaskoczyło analityków

Publikacja: 26.02.2011 00:37

Rezultaty finansowe spółki w IV kw. 2010 r. niewiele odbiegają od prognoz analityków.

Rezultaty finansowe spółki w IV kw. 2010 r. niewiele odbiegają od prognoz analityków.

Foto: Rzeczpospolita

 

– Spółka tłumaczy to planowanymi nakładami na nowoczesne technologie, ale szczegółów nie podaje, a wydatki  na cyfryzację kin czy nowoczesne rozwiązania w ich firmie outdoorowej nie wyczerpują tej sumy – mówi Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities. Niewykluczone, że Agora przymierza się do startu w konkursie  na zagospodarowanie I multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej i chce uruchomić kanał telewizyjny.

– Czas na zgłoszenia jest do 4 marca, analizujemy i rozważamy różne możliwości – mówi Piotr Niemczycki, prezes Agory. Przyznał, że firma nie wyklucza kolejnych akwizycji, jeśli na rynku pojawi się interesujący grupę podmiot.

Przychody Agory wzrosły w IV kwartale 2010 r. o 17 proc., do 340,7 mln zł (analitycy liczyli na 331 mln zł).  EBITDA Agory (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek przed amortyzacją) wzrosła w IV kw. rok do roku o 33,7 proc., do 52,8 mln zł (analitycy spodziewali się 49 mln zł), a zysk netto o 22,8 proc., do 18,3 mln zł (wskazywali 19 mln zł). – Wyniki są lepsze od oczekiwań. To, że spółka wypadła gorzej na poziomie zysku netto, to skutek wyższej stawki podatkowej i nie powinno być zaskoczeniem – uważa Stachowiak. Zarząd nie podjął decyzji, czy będzie rekomendował wypłatę dywidendy za 2010 rok.

Po spowodowanej kryzysem gospodarczym przerwie Agora powróciła do prognozowania rynku reklamy. Według niej w tym roku w Polsce wzrośnie on o ok. 6 – 7 proc. Wpływy Internetu wzrosną o ok. 13– 15 proc., telewizji o ok. 6 – 8 proc., w dziennikach spadną o ok. 3 – 5 proc., a w magazynach wzrosną o ok. 0 – 2 proc.

Reklama
Reklama

Akcje Agory zdrożały w piątek o 1,36 proc. do 26,1 zł.

 

– Spółka tłumaczy to planowanymi nakładami na nowoczesne technologie, ale szczegółów nie podaje, a wydatki  na cyfryzację kin czy nowoczesne rozwiązania w ich firmie outdoorowej nie wyczerpują tej sumy – mówi Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities. Niewykluczone, że Agora przymierza się do startu w konkursie  na zagospodarowanie I multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej i chce uruchomić kanał telewizyjny.

– Czas na zgłoszenia jest do 4 marca, analizujemy i rozważamy różne możliwości – mówi Piotr Niemczycki, prezes Agory. Przyznał, że firma nie wyklucza kolejnych akwizycji, jeśli na rynku pojawi się interesujący grupę podmiot.

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama