Ubiegłotygodniowe wydanie tygodnika, który Presspublica, wydawca „Rz", wprowadziła na rynek w lutym, sprzedało się w 147 tys. egz. – wynika z danych wydawcy. Średnia sprzedaż sześciu pierwszych wydań wynosiła 123,5 tys. egz. Tygodnik jest już zgłoszony do audytu sprzedaży w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

– Naszym pierwotnym celem sprzedaży był wynik na poziomie 50 tys. egz. Te wyniki przerosły nasze oczekiwania i spowodowały decyzję o zmianie szaty graficznej – mówi Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rz" i „Uważam Rze". Tygodnik w ubiegłym tygodniu ukazał się na lepszym papierze, w formacie magazynowym i w wyższej cenie (2,90 zł zamiast 1,90 zł).

Podane wyniki wysoko plasują pismo w rankingu sprzedażowym tygodników opinii. Według ZKDP średnie rozpowszechnianie płatne „Gościa Niedzielnego" w 2010 roku wynosiło 143,2 tys. egz., „Polityki" 143,1 tys. egz., „Newsweeka Polska" 119,9 tys. egz., a „Wprost" 104 tys. egz. – Chcielibyśmy znajdować się w czołówce tygodników opinii – deklaruje Paweł Lisicki.