Serwis Google odpowiedzialny za lokalizację miejsc na mapach umożliwi właścicielom firm prezentację wnętrza ich lokali w widoku 360 stopni. W tym celu Google wykona zdjęcia m.in. sklepów i lokalnych punktów usługowych za zgodą ich właścicieli – powiedziała Marissa Mayer, wiceszef ds. zarządzania produktem.
Serwis będzie dostępny od przyszłego tygodnia m.in. w USA i Japonii.
Wyszukiwarka niedawno ogłosiła program marketingowy, oferując zniżki reklamowe dla lokalnego biznesu, a tym samym stając się coraz groźniejszym konkurentem dla serwisu Groupon i innych stron reklamowych w sieci.
Pod względem zamieszczania reklam lokalnych firm, Google konkuruje również z bardzo znanymi witrynami jak Yelp czy Facebook.
Wyszukiwarka obecnie przygląda się rynkowi w poszukiwaniu okazji do przejęć zarówno małych jak i dużych podmiotów, działających w sektorze usług opartych na wirtualnej lokalizacji miejsc na mapach - dodała Marisa Mayer