Serwis Google odpowiedzialny za lokalizację miejsc na mapach umożliwi  właścicielom firm prezentację wnętrza ich lokali w widoku 360 stopni. W tym celu Google wykona zdjęcia m.in. sklepów i lokalnych punktów usługowych  za zgodą ich właścicieli – powiedziała Marissa Mayer, wiceszef ds. zarządzania produktem.

Serwis będzie dostępny od przyszłego tygodnia m.in. w USA i Japonii.

Wyszukiwarka niedawno ogłosiła program marketingowy, oferując zniżki reklamowe dla lokalnego biznesu, a tym samym stając się coraz groźniejszym konkurentem dla serwisu Groupon i innych stron reklamowych w sieci.

Pod względem zamieszczania reklam lokalnych firm, Google konkuruje również z bardzo znanymi witrynami jak Yelp czy  Facebook.

Wyszukiwarka obecnie przygląda się rynkowi w poszukiwaniu okazji do przejęć zarówno małych jak i dużych podmiotów, działających w sektorze usług opartych na wirtualnej lokalizacji miejsc na mapach  - dodała Marisa Mayer