Między 2010 i 2015 rokiem łączne wydatki w tych dwóch sektorach każdego roku będą rosły średnio o 5,7 proc. Wzrośnie udział wpływów generowanych przez cyfrowe media - obecnie wynosi 26 proc. ale za cztery lata wzrośnie już do prawie 34 proc. - 2010 rok przyniósł w światowej gospodarce ożywienie po głębokiej zapaści rok wcześniej. Ta poprawa odegrała ogromną role w odbudowie wydatków na reklamę i rozrywkę, które poprawiły się o 4,6 proc. - piszą eksperci z PwC.
Jak przewidują, w związku z tym stabilniejsza niż w ostatnich latach będzie też w kolejnym czteroleciu sytuacja na podatnym na wahania w gospodarce rynku reklamy. Po załamaniu (spadek o 11 proc. w 2009 roku) ubiegły rok przyniósł już wzrosty, a do 2015 co roku rynek ten ma rosnąć każdego roku średnio o 5,5 proc. i w 2015 roku sięgnąć 578 mld dol.
Wydatki ludzi na rozrywkę (rozumianą jako m.in. wydatki na media, dostęp do Internetu, płatnej telewizji, parki rozrywki, kina, płyty CD czy książki) także będą dalej rosły. Na sam dostęp do sieci na świecie zostanie wydane w 2015 roku już 408 mld dol.
Dwa dotknięte zmianami sektory na rynku - rynek prasy drukowanej i muzyki - będą walczyć ze skutkami zmian technologicznych. Jednak podczas gdy wydawcy gazet na niektórych rynkach będą mogli mówić nawet o sukcesach - w Indiach wpływy tego sektora będą rosły co roku w najbliższym czteroleciu średnio o 9,9 proc., a w rejonie Azji i Pacyfiku - o 9,9 proc., rynek muzyki będzie słabł.
Będzie to jedyny segment, którego wartość w 2015 roku (22 mld dol.) będzie niższa niż w 2010. - Nie spodziewamy się, żeby globalne wpływy ze sprzedaży muzyki wzrosły wcześniej niż dopiero 2014 roku. To będzie rok, w których przychody z muzyki cyfrowej na świecie po raz pierwszy prześcigną te ze sprzedaży fizycznych nośników - podaje PwC.