Za zakupiony pakiet Gremi Media zapłaci 80 mln zł. Mecom podał, że skorzystał z oferty Gremi, bo warunki uznał za atrakcyjne. – Decyzja została podjęta na podstawie obecnych wyników handlowych osiąganych przez Presspublicę oraz brak dobrej współpracy z mniejszościowym udziałowcem Presspubliki, co zdaniem spółki Mecom może wpływać negatywnie na dalszy rozwój firmy – poinformował. Finalizacja transakcji zależy od zgody UOKiK. Przychody z transakcji Mecom przeznaczy na spłatę zadłużenia wobec banków.
Hajdarowicz, który ma już „Przekrój" i „Sukces", jest zainteresowany przejęciem całej Presspubliki (pozostałe udziały należą do Skarbu Państwa), która oprócz „Rz" wydaje „Parkiet" „Uważam Rze" i „Życie Warszawy". – Podtrzymujemy stanowisko, iż nie ma powodu, żeby Skarb Państwa miał być wydawcą gazet. Chcemy sprzedać udziały w Presspublice – zapewnia Maciej Wewiór, rzecznik MSP. Zdaniem Wiesława Podkańskiego, prezesa Izby Wydawców Prasy i honorowego prezesa wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska, to dobrze wpłynie na kondycję rynku prasowego w Polsce. – Wolność mediów polega na tym, że struktury państwowe nie angażują się w media.
Branża mediowa jest przejęciem zaskoczona. – Na rynku się dużo o tym nie mówiło. Wiadomo było, że w Mecomie jest nowa koncepcja, ale co to oznacza, dowiedzieliśmy się dzisiaj – mówi Podkański. Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rz", zapewnia, że niezależnie od zmian właścicielskich linia redakcyjna dziennika się nie zmieni.
Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych (właściciel m.in. Wydawnictwa Murator), które w poprzednich latach starały się o zakup zarówno państwowych, jak i prywatnych udziałów w Presspublice, jest zaskoczony, że Mecom nie przeprowadził publicznej oferty sprzedaży. – Prowadzone przez nas rozmowy z Mecomem zostały zerwane, bo grupa została dokapitalizowana i zrezygnowała ze sprzedaży tych aktywów. Liczyliśmy jednak, że kiedy Mecom znowu będzie chciał je sprzedać, wyśle ofertę do kilku chętnych – mówi. Jego zdaniem 80 mln zł za kontrolny pakiet udziałów w Presspublice to mało. – Kiedy rozmawialiśmy z Mecomem, chciał sprzedać go za więcej. Wyniki spółki były wtedy gorsze niż teraz – mówi. Przychody Presspubliki wyniosły w 2010 roku 220,9 mln zł, a zysk netto 8,1 mln zł.