Najpopularniejszym, jeśli chodzi o liczbę unikalnych użytkowników, jest Groupon będący częścią amerykańskiego Groupona. Po piętach depcze mu Citeam, za którym stoi siła i pieniądze Allegro. Na podium mieści się też Gruper.pl stworzony nieco ponad rok temu przez Marka Borzestowskiego i Piotra Majcherkiewicza.
Ostatnia z platform pochwaliła się, że właśnie sprzedała 500. tys. kupon. Ich użytkownicy zaoszczędzili w ten sposób prawie 70 mln złotych. - Ruch to nie wszystko – mówi, cytowany w komunikacie, Tomasz Dalach, prezes Grupera. – Najważniejsza jest liczba i wartość transakcji generowanych przez aktywnych użytkowników. To konkretny, najważniejszy miernik jakości oferty oraz zdolności każdego portalu zakupów grupowych do pozyskania realnych klientów – dodaje. Twierdzi, że sprzedaż pół miliona kuponów potwierdza, że to właśnie Gruper jest największym polskim portalem zakupów grupowych. - O pozycji w obszarze e-commerce decyduje przede wszystkim aktywność zarejestrowanych użytkowników liczona dokonanymi transakcjami i ich wartością, a nie np.: ruch generowany na portalach – wyjaśnia.
Prezes twierdzi, że Gruper już po 10 miesiącach działalności osiągnął próg rentowności. Deklaruje, że w tym roku przychody Grupera wyniosą 60 mln zł. Z serwisu korzysta 1 mln aktywnych użytkowników. Według danych PBI w 2010 roku z portali zakupowych w Polsce korzystało 3,2 mln internautów.