„Słowa dla innowacji" to ogólnopolski konkurs dla przedstawicieli mediów, będący elementem kampanii realizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem tej akcji jest promocja postaw proinnowacyjnych.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono blisko 60 materiałów dziennikarskich. Są to w większości artykuły prasowe, ale też audycje radiowe, telewizyjne i publikacje internetowe. Ich autorzy to reprezentanci mediów ogólnopolskich, regionalnych i branżowych. Aby przystąpić do tej konkurencji, dziennikarze musieli wykazać się na polu popularyzacji tematyki innowacyjności i działań w tym zakresie podejmowanych przez przedsiębiorców, instytucje, organizacje i świat nauki.
Warunkiem dopuszczenia do udziału w konkursie było opublikowanie lub wyemitowanie materiału nie później niż 12 miesięcy przed terminem zgłoszenia.
Pierwszą edycję konkursu wygrał w czerwcu ubiegłego roku Adam Grzeszak z „Polityki", któremu przyznano nagrodę główną za artykuł „Biointeres". Wyniki drugiej edycji zostaną ogłoszone w najbliższą środę 14 marca, na gali w Centrum Artystycznym Skwer w Warszawie.
Honorowy patronat nad „Słowami dla innowacji" sprawuje minister gospodarki.