Ze styczniowych badań ruchu w Internecie wynika, że międzynarodowy konkurent NK.pl miał już 12,67 mln tzw. real users, a Nasza Klasa: 11,25 mln. W porównaniu z grudniem Facebookowi przybywało jednak użytkowników znacznie szybciej: zyskał ich ponad pół miliona, podczas gdy NK.pl: tylko niecałe 65 tys – wynika z najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius.
Po spadkowym grudniu, gdy internauci rzadziej niż w listopadzie odwiedzali gros największych ogólnotematycznych portali, ta tendencja się zmieniła. Onet.pl miał w styczniu 12,48 mln użytkowników (przy 12,41 mln w grudniu), Wp.pl: 11,08 mln (przy 10,82 mln w grudniu), Gazeta.pl miała 8,77 mln tzw. real userów (w grudniu było ich 8,34 mln), Interia.pl: 7,39 mln (przy 7,07 mln w grudniu), a o2.pl wypadło z pierwszej dwudziestki najchętniej odwiedzanych witryn.
Co ciekawe, coraz wyżej pnie się w pierwszej dwudziestce portal kwejk.pl – portal agregujący z sieci śmieszne obrazki. W styczniu liczba jego użytkowników wynosiła 4,33 mln (dało mu to 17 miejsce w rankingu najpopularniejszych witryn w Polsce) , podczas gdy w grudniu było to 4,28 mln.
Najpopularniejszymi witrynami w styczniu były Google.pl: 16,71 użytkowników, YouTube.com: 13,19 mln użytkowników oraz Facebook.com. Co ciekawe, zarówno Google.pl, jaki YouTube odnotowały jednak w porównaniu z grudniem spadek liczby użytkowników. Ich grudniowe osiągi wyglądały następująco: Google.pl: 16,84 mln, YouTube.com: 13,41 mln.