Rusza procedura przydzielania nowych nazw – nie tylko geograficznych, ale i handlowych. Korporacja ds. Nadawania Nazw i Numerów (ICANN) zaproponowała chętnym 1409 nazw, z czego 66 to nazwy geograficzne, a 116 zawiera znaki spoza alfabetu łacińskiego. Działają już 22 domeny najwyższego poziomu np. .org dla organizacji pozarządowych, .gov dla stron rządowych. Od grudnia 2011 r. ruszyła rejestracja domen .xxx, przeznaczonych dla witryn erotycznych. Z kolei od stycznia 2012 r. składano aplikacje o domeny wykorzystujące nazwy marek, miast czy słowa kluczowe, np. sport. Wpłynęło ich 1930. Po kilku lub nawet kilkunastu chętnych zgłosiło się po .book czy .app.

Zgłaszały się też firmy jak Volvo, Apple, L'Oreal oraz Google, który chce 101 domen, np. .chrome czy .youtube. Zaskoczeniem jest nieobecność Facebooka.

– W sieci działa końcówka .travel dedykowana biurom podróży, ale nie jest zbyt popularna. Firmy stawiają na domeny narodowe czy .com, obecne w Internecie niemal od początku jego istnienia – mówi Katarzyna Gruszecka-Kara z rejestratora domen 2BE.PL.