Wczoraj wystartował Bonbonier, pierwszy w Polsce serwis podarunkowy wykorzystujący portale społecznościowe. Użytkownicy mogą obdarować znajomego bonem podarunkowym, który wraz z dedykacją pojawia się na jego „ścianie". Kolejni internauci mogą zwiększyć wartość kuponu. Obdarowany dokonuje realnego zakupu w sklepie z pomocą Internetu, smartfona lub wydrukowanego bonu.
Założycielami są Marek Borzestowski oraz Piotr Majcherkiewicz, współtwórcy serwisu zakupów grupowych Gruper, który od czerwca kontroluje mediowa grupa Polskapresse – ma ponad 50 proc. pakiet akcji. Warto podkreślić, że Bonbonier wyprzedził pojawienie się na polskim rynku szwedzkiego Wrappa. Jego debiut wspiera Łukasz Wejchert, który już w maju zapowiedział uruchomienie tego typu serwisu w naszym kraju w ciągu najbliższych miesięcy.
- Bonbonier to pierwsza aplikacja w Polsce, która pozwala użytkownikom Facebooka na przekazywanie podarunków z okazji urodzin, imienin czy innych ważnych dni i wydarzeń. Dzięki serwisowi będzie można sprawić radość bliskiej osobie, obdarowując ją trafionym prezentem nawet z drugiego krańca Polski – mówi Tomasz Borowy, menedżer projektu Bonbonier.
- Serwisy społecznościowe oraz rozwiązania mobilne to dwa najsilniejsze kierunki rozwoju współczesnego Internetu. To w ich wykorzystaniu leży obecnie największy potencjał biznesowy – wyjaśnia Marek Borzestowski. Serwis skupił się przede wszystkim na pozyskaniu partnerów oferujących produkty szczególnie chętnie kupowane w prezencie, takie jak książki, płyty, sprzęt sportowy i turystyczny, bilety do kina, biżuteria czy słodycze. Wśród firm już współpracujących z serwisem są m.in. Universal Music Polska, Merlin, Manufaktura Czekolady, Audioteka czy Bookoff.