Reklama
Rozwiń

Nowy magazyn dla kobiet

Wydawnictwo Bauer rusza z nowym pismem dla kobiet. Polska edycja magazynu "Grazia" ma pojawić się w kioskach 29 listopada

Publikacja: 24.10.2012 16:06

Nowy magazyn dla kobiet

Foto: materiały prasowe

Tytuł w polskiej wersji ma być dwutygodnikiem. Wydawca planuje, że nakład nowego pisma będzie wynosił 400 tys. egz. - Liczymy na sprzedaż pierwszych numerów na poziomie 200 tys. egzemplarzy - zapowiedziała Monika Krokiewicz, wydawca pism luksusowych, poradniczych i młodzieżowych w Wydawnictwa Bauer. Jak tłumaczy, magazyn w 80 proc. będzie zawierał treści polskie, w tym okładki, a w 20 proc. będzie czerpał z materiałów międzynarodowych. Wydawca na razie nie podał jego ceny. – Na rynku w segmencie czasopism people przedział cen wynosi dziś 99 gr – 4,99 zł. I my się zmieścimy w tym przedziale – mówi Monika Krokiewicz.

Pismo ma być kierowane do kobiet w wieku 20-40 lat, z dużych i średnich miast, pracujących i lubiących zakupy. Jak mówi Anna Zaleska, redaktor naczelna tytułu, jego zawartość będą stanowiły nie tylko materiały o gwiazdach i sesje modowe, ale też raporty społeczne, reportaże, felietony (m.in. projektantki Gosi Baczyńskiej).

Polska "Grazia"  będzie wydawana na licencji włoskiego wydawnictwa Mondadori. Dwutygodnik będzie konkurencją dla "Vivy!" i "Gali". – Ma być pismem typu people w segmencie premium – mówi Monika Krokiewicz.

Na kampanię promującą debiut magazynu, Bauer wyda 4 mln zł. Witold Woźniak, prezes Grupy Bauer w Polsce, zapowiedział, że tytuł ma osiągnąć break-even w ciągu 1-2 lat, a inwestycyjnie zwrócić się po 3 latach.

Magazyn rusza w wersji papierowej, żaden z kobiecych magazynów Bauera (wydaje także m.in. "Twój Styl" i "Panią") nie ma na razie wersji na tablety i urządzenia mobilne, ale Witold Woźniak zapowiada, że możliwe jest, iż pojawią się już nawet w przyszłym roku. - Czekamy na odpowiedni moment na rynku, na razie jest na nim zbyt mało elektronicznych czytników - uważa.

Zdaniem Moniki Rychlicy z domu mediowego Initiative Media, magazyn różni się nieco od swoich zagranicznych edycji. – Jest w nim więcej zdjęć, więcej światła – wylicza. Jej zdaniem 200 tys. zakładanej sprzedaży to ostrożne prognozy, a reklamowo pismo ma szansę także dlatego, że znajduje się w portfolio dużego wydawcy, który będzie go pakietował z innymi swoimi magazynami. - Ciekawe wydają mi się zapowiedzi stworzenia wokół magazynu powiązanych z nim wydarzeń. To by go wyróżniło. Bo w segmencie magazynów people mamy już na rynku tłok - dodaje jednak.

Jak podała Sandra Gotelli z wydawnictwa Mondadori, polska Grazia będzie 21 edycja tego pisma na świecie, w najbliższym czasie tytuł pojawi się też w Hiszpanii i Korei Południowej.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji