Nowy magazyn dla kobiet

Wydawnictwo Bauer rusza z nowym pismem dla kobiet. Polska edycja magazynu "Grazia" ma pojawić się w kioskach 29 listopada

Publikacja: 24.10.2012 16:06

Nowy magazyn dla kobiet

Foto: materiały prasowe

Tytuł w polskiej wersji ma być dwutygodnikiem. Wydawca planuje, że nakład nowego pisma będzie wynosił 400 tys. egz. - Liczymy na sprzedaż pierwszych numerów na poziomie 200 tys. egzemplarzy - zapowiedziała Monika Krokiewicz, wydawca pism luksusowych, poradniczych i młodzieżowych w Wydawnictwa Bauer. Jak tłumaczy, magazyn w 80 proc. będzie zawierał treści polskie, w tym okładki, a w 20 proc. będzie czerpał z materiałów międzynarodowych. Wydawca na razie nie podał jego ceny. – Na rynku w segmencie czasopism people przedział cen wynosi dziś 99 gr – 4,99 zł. I my się zmieścimy w tym przedziale – mówi Monika Krokiewicz.

Pismo ma być kierowane do kobiet w wieku 20-40 lat, z dużych i średnich miast, pracujących i lubiących zakupy. Jak mówi Anna Zaleska, redaktor naczelna tytułu, jego zawartość będą stanowiły nie tylko materiały o gwiazdach i sesje modowe, ale też raporty społeczne, reportaże, felietony (m.in. projektantki Gosi Baczyńskiej).

Polska "Grazia"  będzie wydawana na licencji włoskiego wydawnictwa Mondadori. Dwutygodnik będzie konkurencją dla "Vivy!" i "Gali". – Ma być pismem typu people w segmencie premium – mówi Monika Krokiewicz.

Na kampanię promującą debiut magazynu, Bauer wyda 4 mln zł. Witold Woźniak, prezes Grupy Bauer w Polsce, zapowiedział, że tytuł ma osiągnąć break-even w ciągu 1-2 lat, a inwestycyjnie zwrócić się po 3 latach.

Magazyn rusza w wersji papierowej, żaden z kobiecych magazynów Bauera (wydaje także m.in. "Twój Styl" i "Panią") nie ma na razie wersji na tablety i urządzenia mobilne, ale Witold Woźniak zapowiada, że możliwe jest, iż pojawią się już nawet w przyszłym roku. - Czekamy na odpowiedni moment na rynku, na razie jest na nim zbyt mało elektronicznych czytników - uważa.

Zdaniem Moniki Rychlicy z domu mediowego Initiative Media, magazyn różni się nieco od swoich zagranicznych edycji. – Jest w nim więcej zdjęć, więcej światła – wylicza. Jej zdaniem 200 tys. zakładanej sprzedaży to ostrożne prognozy, a reklamowo pismo ma szansę także dlatego, że znajduje się w portfolio dużego wydawcy, który będzie go pakietował z innymi swoimi magazynami. - Ciekawe wydają mi się zapowiedzi stworzenia wokół magazynu powiązanych z nim wydarzeń. To by go wyróżniło. Bo w segmencie magazynów people mamy już na rynku tłok - dodaje jednak.

Jak podała Sandra Gotelli z wydawnictwa Mondadori, polska Grazia będzie 21 edycja tego pisma na świecie, w najbliższym czasie tytuł pojawi się też w Hiszpanii i Korei Południowej.

Tytuł w polskiej wersji ma być dwutygodnikiem. Wydawca planuje, że nakład nowego pisma będzie wynosił 400 tys. egz. - Liczymy na sprzedaż pierwszych numerów na poziomie 200 tys. egzemplarzy - zapowiedziała Monika Krokiewicz, wydawca pism luksusowych, poradniczych i młodzieżowych w Wydawnictwa Bauer. Jak tłumaczy, magazyn w 80 proc. będzie zawierał treści polskie, w tym okładki, a w 20 proc. będzie czerpał z materiałów międzynarodowych. Wydawca na razie nie podał jego ceny. – Na rynku w segmencie czasopism people przedział cen wynosi dziś 99 gr – 4,99 zł. I my się zmieścimy w tym przedziale – mówi Monika Krokiewicz.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie