264 mln zł przychodów (spadek o 6,7 proc.), 10,1 mln zł straty operacyjnej i 8,3 mln zł straty netto wykazała grupa Agory, wydawca „Gazety Wyborczej" w III kw. 2012 roku. Rok temu grupa była na plusie. W tym roku ponosi koszty zwolnień grupowych. Bez nich, strata operacyjna wyniosłaby niecały 1 mln zł, a EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) 22 mln zł. Ostatecznie jednak kwartalna EBITDA Agory zamknęła się kwotą 13 mln zł, spadając z 30 mln zł rok wcześniej.
Wyniki grupy są zbieżne, a w przypadku wysokości strat operacyjnej i netto nawet lekko lepsze niż prognozowali analitycy ankietowani przez PAP. Spodziewali się oni 11 mln zł straty netto i ponad 10 mln zł straty operacyjnej.
Przychody medialnej grupy ucierpiały najbardziej za sprawą mocnych obniżek budżetów reklamowych w segmencie prasy codziennej i spadku egzemplarzowego tejże oraz z powodu niespotykanego wcześniej w kwartale spadku w segmencie reklamy zewnętrznej. Jednak widoczny jest w nich także ubytek w segmencie internetowym. Jednym biznesem, który w III kw. br. zanotował w Agorze wzrost grupa kinowa Helios.
Jednak mimo spadku przychodów o 12,2 proc. do 116 mln zł, pion praso codziennej Agory (jest najważniejszy dla przychodów grupy, obejmuje też drukarnie) jest nadal rentowny i w III kw. br. jego zysk operacyjny wyniósł 7,2 mln zł. To o 62,5 proc. mniej niż rok wcześniej za sprawą kosztów odpraw dla b. pracowników.
Radia przyniosły przychody o 15 proc. niższe niż rok temu (18,2 mln zł) i ich strata operacyjna jest większa niż rok temu (0,9 mln zł vs 0,3 mln zł).