Około 10 mln zł do końca 2012 roku wyniosą koszty sieci telewizji kablowej Multimedia Polska związane z usługami firm doradczych pracujących przy przygotowaniach firmy do sprzedaży - wynika z szacunków „Rz".
To pieniądze, które trafią do banku inwestycyjnego JP Morgan, kancelarii prawnej i audytora za kilka miesięcy pracy. O tyle też w 2013 r. będą niższe koszty, a wyższe zyski kablówki.
Koszty cały rok
Byłoby dużo więcej, gdyby transakcja doszła do skutku. Doradcom przypadłaby wówczas prowizja „od sukcesu". Można szacować, że w sumie uzyskaliby oni 80 - 200 mln zł. Poziom prowizji zwyczajowo stanowi od 2 do 5 proc. wartości transakcji, a oczekiwania właścicieli kablówki oceniano na 3,54 mld zł. Stawki banków inwestycyjnych się nie zmieniły, mimo że o klientów konkurują butiki inwestycyjne, które często mają niższe stawki - mówi osoba związana z jedną z instytucji.
Na tej podstawie wpływy firm doradczych pracujących dla wszystkich stron trudnej, wielowątkowej transakcji, w której właściciela zmienił Polkomtel (wyceniony na 18,1 mld zł), można szacować na blisko 1 mld zł. Z kolei wpływy doradców przy niedawnej sprzedaży portalu Onet. pl wyniosły wg szacunków 50 - 70 mln zł.
Zarząd Multimediów nie neguje naszych wyliczeń dotyczących wynagrodzeń doradców, choć własnych nie zdradza. Także w czwartym kwartale zanotujemy wzrost kosztów usług profesjonalnych mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimediów Polska.