Jak podał portal AllThingsD, w piątek do właścicieli Hulu wpłynęła kolejna oferta zakupu Hulu - tym razem od Yahoo. Yahoo tego niekomentuje. Po tym, jak ta sama firma przejęła niedawno za 1,1 mld dol. portal z mikroblogami Tumblr, notowana na Nasdaq firma jest brana pod uwagę przy kolejnych potencjalnych przejęciach tego typu.
Filmowy portal Hulu należy obecnie do mediowego giganta News Corp. i do Walt Disney Co. Powodem decyzji o sprzedaży są podobno kluczowe rozbieżności w założeniach rozwojowych dla portalu między jego właścicielami. News Corporation chce, żeby Hulu skupiło się na rozwijaniu bazy płatnych subskrybentów (obecnie ma ich 3 mln z prawie 4 mln wszystkich), a Disney stawia na bezpłatny dostęp finansowany z reklam zamieszczanych przy filmach i programach.
Według źródeł agencji Reutera portal może zmienić właściciela nawet za 1-2 mld dol. – portal istnieje pięć lat, a jego ubiegłoroczne przychody zbliżały się do 700 mln dol.
Wśród chętnych do zakupu Hulu wymieniane były w ostatnich miesiącach także firmy z branży mediowej: Time Warner Cable, DrecTV oraz Chernin Group, ale i potencjalni inwestorzy finansowi: Guggenheim Digital Media oraz fundusze private equity KKR & Co. (d. Kohlberg Kravis Roberts & Co.), i Silver Lake we współpracy z firmą William Morris Endeavor. Bya tez mowa o Amazonie, ale po podaniu tej informacji amerykańskie media sprostowały, że oferta od Amazona jednak nie wpłynęła.
Przychody Hulu w 2012 roku sięgnęły 695 mln dol. (przy ok. 400 mln dol. rok wcześniej).