Stacje, które zacznie obsługiwać biuro Polsatu to 13 Ulica, Universal Channel i Scifi Universal.Jak podaje Polsat Media, dzięki porozumieniu z UNI, portfolio kanałów obsługiwanych przez Polsat Media wzrośnie do 28 stacji (Polsat Media obsługuje też już m.in. stacje z port folio A+E Networks, BBC Worldwide, ViasatBroadcasting i Food Network). - Z nowymi partnerami będziemy szukać synergii w innych obszarach wykraczających poza sprzedaż reklam – komentuje Maciej Stec, z zarządu Telewizji Polsat.

Przejście stacje UNI do konkurencji to porażka Atmediów, które specjalizują się w obsłudze reklamowej stacji tematycznych. - Decyzja NBC nie została poprzedzona przetargiem, nie znamy więc powodów zmiany. Można się domyślać, że kluczowa była tu kwestia dystrybucji kanałów Universal Networks – mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group.

Wcześniej w tym roku Atmedia informowały, że do konkurencyjnego biura reklamy Premium TV Grupy TVN odchodzi także inny dotychczasowy klient firmy: The Walt Disney Company Poland. Na rynku telewizyjnym trwa zaciekła rywalizacja o obsługę stacji tematycznych, bo są one - w przeciwieństwie do największych ogólno tematycznych kanałów - szybko rosnącym obszarem telewizyjnego rynku. Atmediom pojawiła się więc na rynku konkurencja w postaci obsługujących stacje tematyczne biur największych grup telewizyjnych: Polsatu i TVN.