Nagrody dla najefektywniejszych kampanii reklamowych ubiegłego roku rozdano wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Agencje reklamowe, reklamodawcy i domy mediowe zebrały w tym roku okazalsze żniwo niż przed rokiem, kiedy jury zrezygnowało z przyznania Grand Prix, a złotem nagrodzono tylko trzy kampanie reklamowe. W tym roku oprócz Grand Prix jurorzy przyznali sześć złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych.
– Poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. Tak wielkie emocje towarzyszące gali były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje polską edycję konkursu Effie na najskuteczniejszą kampanię reklamową.
W przeciwieństwie do innych konkursów, w Effie analizowany jest stopień realizacji celów założonych przez kampanie, a nie sama kreacja kampanii.
Główna nagroda dla kampanii Tyskiego
Grand Prix dostał projekt Piąty Stadion przygotowany przez DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants dla marki Tyskie. W ramach kampanii związanej z Euro 2012, trwającej od kwietnia do czerwca 2012 r., w TVP emitowany był stworzony na potrzeby akcji serial „Piąty Stadion" (sponsorowany przez markę Tyskie, akcja działa się w pubie, w środowisku kibiców).