Reklama
Rozwiń

Najskuteczniej reklamowało się Tyskie

Jury przyznało dwa razy więcej złotych statuetek dla najskuteczniejszych kampanii niż przed rokiem.

Publikacja: 15.10.2013 12:12

Kampania Piąty Stadion dostała tegoroczne Grand Prix Effie.

Kampania Piąty Stadion dostała tegoroczne Grand Prix Effie.

Foto: materiały prasowe

Nagrody dla najefektywniejszych kampanii reklamowych ubiegłego roku rozdano wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Agencje reklamowe, reklamodawcy i domy mediowe zebrały w tym roku okazalsze żniwo niż przed rokiem, kiedy jury zrezygnowało z przyznania Grand Prix, a złotem nagrodzono tylko trzy kampanie reklamowe. W tym roku oprócz Grand Prix jurorzy przyznali sześć złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych.

– Poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. Tak wielkie emocje towarzyszące gali były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje polską edycję konkursu Effie na najskuteczniejszą kampanię reklamową.

W przeciwieństwie do innych konkursów, w Effie analizowany jest stopień realizacji celów założonych przez kampanie, a nie sama kreacja kampanii.

Główna nagroda dla kampanii Tyskiego

Grand Prix dostał projekt Piąty Stadion przygotowany przez DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants dla marki Tyskie. W ramach kampanii związanej z Euro 2012, trwającej od kwietnia do czerwca 2012 r., w TVP emitowany był stworzony na potrzeby akcji serial „Piąty Stadion" (sponsorowany przez markę Tyskie, akcja działa się w pubie, w środowisku kibiców).

Do produktów z logo Tyskie dokładane były kibicom flagi Polski, a ambasadorami zostali Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten. W efekcie wszystkich działań prowadzonych w ramach tej kampanii, jak podawała Kompania Piwowarska w ubiegłym roku, m.in. sprzedaż piwa Tyskie w ciągu sześciu miesięcy (począwszy od kwietnia 2012 r.) wzrosła o 15 proc., a Polscy kibice wywiesili 2 mln flag. Na 5,4 mln zł Kompania Piwowarska oceniła tzw. ekwiwalent reklamowy w prasie, czyli odpowiednik wydatków, jakie firma musiałaby ponieść w tym czasie, by reklamować akcje w gazetach i magazynach, które same zainteresowały się tematem i poświęcały akcji miejsce.

Agencja DDB Warszawa najskuteczniejsza

Złote statuetki w kształcie litery E dostały oprócz Piątego Stadionu (złoto zgarnął w kategorii napoje): agencje Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska i 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię „150 godzin" przeprowadzoną dla marki Opel (w kategorii dobra konsumenckie), agencje Brain i Lowe Media za kampanię „Lepiej pożyczyć z banku" ING Banku Śląskiego, MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za odświeżenie marki Pharmaton Geriavit (kategoria leki), GPD Advertising za akcję reklamową „Pascal kontra Okrasa" marki Lidl Polska (kategoria sprzedaż) oraz agencje Publicis, MEC i Lemon Sky za „Serce i Rozum" (kampania Orange Polska wygrała w kategorii kampanie długoterminowe).

Co roku w ramach konkursu Effie sporządzany jest także ranking agencji reklamowych i domów mediowych – punkty są im przyznawane za każdą nominację do nagrody lub otrzymaną statuetkę.

W tym roku tytuł najefektywniejszej agencji roku dostała agencja DDB Warszawa (zdobyła ten tytuł także przed rokiem). Najbardziej skutecznym domem mediowym ogłoszono natomiast Starcom MediaVest Group.

O nagrody walczyły 154 kampanie reklamowe, o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Liczące aż 73 osoby jury złożone z ekspertów reklamowej branży, któremu przewodniczył Mirosław Godlewski, prezes Netii, oceniało prace w dwudziestu kategoriach.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Nagrody dla najefektywniejszych kampanii reklamowych ubiegłego roku rozdano wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Agencje reklamowe, reklamodawcy i domy mediowe zebrały w tym roku okazalsze żniwo niż przed rokiem, kiedy jury zrezygnowało z przyznania Grand Prix, a złotem nagrodzono tylko trzy kampanie reklamowe. W tym roku oprócz Grand Prix jurorzy przyznali sześć złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji