Smartfony ma w Polsce już 61 proc. internautów. Rok wcześniej było to 53 proc. – wynika z badania domu mediowego MEC. 13 proc. osób, które smartfona jeszcze nie mają, rozważają jego zakup. Najwyższy odsetek właścicieli takich telefonów (78 proc.) jest wśród osób w wieku 15–19 lat.
Poproszeni o scharakteryzowanie sposobu korzystania z urządzenia, właściciele smartfonów najczęściej deklarują, że „używają ich, kiedy potrzebują" (tak twierdzi 54 proc.). 27 proc. uważa smartfon za „niezastąpiony element swojego życia", 16 proc. korzysta z niego dla rozrywki, a 3 proc ma go przypadkowo i używa rzadko.
72 procent polskich internautów mających smartfony ściąga na nie mobilne aplikacje
Jeśli już jednak ma, najczęściej wykorzystuje go do korzystania z internetowych wyszukiwarek i z Facebooka (deklaruje to po 46 proc. osób), prywatnej poczty elektronicznej (41 proc.) oraz sprawdzania portali informacyjnych (30 proc. wskazań).
– Wciąż nieliczni użytkownicy smartfonów używają ich do załatwiania „poważniejszych" spraw – jak transakcje finansowe (13 proc.) czy robienie zakupów (4 proc.). O ile w finansach widać trend wzrostowy – rok wcześniej tylko 9 proc. badanych korzystało z komórki przy ich obsłudze, o tyle zakupy za pomocą smartfona od dwóch lat robi ten sam odsetek – podaje MEC. Aplikacje ściąga 72 proc. z nich, przeciętny użytkownik nie ma ich zainstalowanych więcej niż dziesięć.