Od tej pory przedsiębiorstwa sektora MŚP będą mogły w jednym miejscu kupić pakiet usług, włączając w to domenę, pocztę oraz powszechnie znane i wykorzystywane aplikacje Office, dostępne w modelu abonamentowym. – To nasze najważniejsze wdrożenie od 17 lat – podkreśla Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający Home.pl. W Microsoft przekonują z kolei, że Home.pl będzie pierwszym partnerem sprzedaży masowej koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej. - Home.pl jest liderem usług hostingowych w Polsce, który rozumie potrzeby i specyfikę małych firm. Ma też szanse stać się miejscem zakupu kompleksowej oferty narzędzi dla małego biznesu, który chce sprawnie działać w realiach mobilnego świata, kiedy to nasza praca nie jest już ściśle związana z fizycznym biurem. Aplikacje Office są jednym z najbardziej rozpoznawalnych i jednocześnie pożądanych rozwiązań w segmencie MŚP. Wspólnie będziemy konsekwentnie przekonywać małe i średnie firmy, że bez potrzeby dużych inwestycji mogą znacząco usprawnić swój biznes – tłumaczy Ronald Binkofski, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft.

Użytkownicy nowej oferty Home.pl i Microsoftu będą mogli popularny Word, Excel czy PowerPoint kupić np. w miesięcznym abonamencie. Najprostszy taki pakiet ma kosztować 20 zł. Przy abonamencie rocznym miesięczna opłata to już 16 zł.

Sektor MŚP stanowi w Polsce ok. 99,8 proc. wszystkich firm, z czego ok. 96 proc. to mikrofirmy. Jak pokazuje badanie „Nowoczesne IT w MŚP 2014" przeprowadzone na zlecenie Microsoft przez Ipsos MORI, około trzech czwartych pracowników firm MŚP w Polsce (72 proc.) przyznaje, że lepsze technologie mobilne, w tym urządzenia i usługi, są coraz ważniejsze z perspektywy efektywności ich pracy. Mniej więcej dwóch na trzech (64 proc.) pracowników MŚP uważa nowoczesne technologie informatyczne (w tym mobilne) za wręcz kluczowe dla sukcesu firmy.