Osoby, które decydują się na dokonywanie za pośrednictwem internetu płatności związanych z rachunkami (woda, światło gaz itp.) realizują w ten sposób ponad 70 proc. transakcji – to wyniki raportu „Wpływ Internetu na gospodarkę w Polsce" przygotowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz PwC.
Wynika z niego również iż udział płatności realizowanych przez internet w całkowitej konsumpcji prywatnej wynosi ponad 4 proc. Oznacza to, że w 2013 roku wartość ta wyniosła około 42 mld zł.
- Dzięki Internetowi powstało wiele pomysłów biznesowych i nowych zawodów, a niejedno przedsiębiorstwo tylko dzięki niemu będzie w stanie przetrwać i dalej się rozwijać. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie fakt, że dzięki temu medium XXI wieku gospodarka cyfrowa ma obecnie większy udział w PKB niż rolnictwo czy górnictwo. Adaptacja cyfrowa jest obecnie zjawiskiem naturalnym, którego nie można zatrzymać. Należy ją więc zrozumieć i wykorzystać szansę, jaką daje – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
- W ciągu ostatnich 20 lat Internet całkowicie zmienił oblicze polskiej gospodarki. Otworzył polskim firmom możliwości szerokiej prezentacji swojej działalności i usług wobec atrakcyjnej grupy klientów i użytkowników posiadających dostęp do Internetu. Po drugie – Internet jest medium, w którym można mierzyć efekty wszelkich działań reklamowych. Klienci, zwłaszcza z sektora MSP, zauważają te zalety i coraz chętniej sięgają po oferowaną przez Panoramę Firm kompleksową usługę. W dodatku do wizytówki Firmy w wyszukiwarce internetowej czy mobilnej można zamówić przygotowanie nowoczesnej strony internetowej, prezentację wideo czy profil w serwisie społecznościowym. Dlatego już ponad 90 proc. przychodów pochodzi dziś z mediów cyfrowych. – mówi Bożena Chmielarczyk, dyrektor generalny Eniro Polska.