Widzowie wolą filmy od HD

Trzy czwarte internautów chętniej widziałoby w nowym pakiecie kanałów naziemnej telewizji cyfrowej dodatkowe kanały niż już znane stacje, ale w lepszej rozdzielczości.

Aktualizacja: 07.01.2015 07:39 Publikacja: 07.01.2015 06:12

Z badania MEC wynika, że trzy czwarte polskich internautów zamiast HD wolałoby dostać nowe stacje.

Z badania MEC wynika, że trzy czwarte polskich internautów zamiast HD wolałoby dostać nowe stacje.

Foto: Flickr

Dom mediowy MEC spytał polskich internautów, jak zagospodarowaliby planowany teraz nowy pakiet (multipleks) naziemnej telewizji. W piątek Urząd Komunikacji Elektronicznej ma zakończyć branżowe konsultacje dotyczące tej samej sprawy. Pod ocenę środowiska poddany został pomysł zakładający, że trzy z siedmiu miejsc na nowym multipleksie miałyby zostać przeznaczone na stacje TVP, a pozostałe cztery – na nowe kanały.

Najwięksi prywatni nadawcy optują za wykorzystaniem dodatkowych pojemności na rozwinięcie już istniejącej oferty naziemnych stacji do wersji HD (wysoka rozdzielczość). Z badania MEC wynika, że trzy czwarte polskich internautów zamiast HD wolałoby dostać nowe stacje. 24,3 proc. wolałoby rozwinąć już istniejącą ofertę stacji do wersji HD.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie