Dom mediowy MEC spytał polskich internautów, jak zagospodarowaliby planowany teraz nowy pakiet (multipleks) naziemnej telewizji. W piątek Urząd Komunikacji Elektronicznej ma zakończyć branżowe konsultacje dotyczące tej samej sprawy. Pod ocenę środowiska poddany został pomysł zakładający, że trzy z siedmiu miejsc na nowym multipleksie miałyby zostać przeznaczone na stacje TVP, a pozostałe cztery – na nowe kanały.
Najwięksi prywatni nadawcy optują za wykorzystaniem dodatkowych pojemności na rozwinięcie już istniejącej oferty naziemnych stacji do wersji HD (wysoka rozdzielczość). Z badania MEC wynika, że trzy czwarte polskich internautów zamiast HD wolałoby dostać nowe stacje. 24,3 proc. wolałoby rozwinąć już istniejącą ofertę stacji do wersji HD.
– Ponad 58 proc. wolałoby, aby w ofercie naziemnej telewizji pojawiły się nowe stacje z zagranicznymi programami, niespełna 42 proc. postawiłoby na programy polskie – podaje MEC.
Poproszeni o wskazanie trzech typów kanałów, jakie powinny wzbogacić ofertę naziemnej telewizji, Polacy najczęściej wskazywali filmowe (69 proc. odpowiedzi, patrz: wykres), podróżnicze i dokumentalne oraz serialowe z produkcjami zagranicznymi.
MEC poprosił o wybranie ośmiu z listy kanałów należących do firm, które dotychczas potwierdziły zainteresowanie nadawaniem na nowym multipleksie. Bezdyskusyjnym zwycięzcą w tym zestawieniu zostały kanały z oferty Discovery Networks, które dostały 76 proc. wskazań. Kolejny był TVN (62 proc.), a następnie Polsat (59 proc.), BBC Worldwide (57 proc.) i Kino Polska TV (54 proc.).