Aktualizacja: 23.01.2015 12:01 Publikacja: 23.01.2015 12:01
Kina próbowały ratować spadek frekwencji podnoszeniem cen biletów.
Foto: www.sxc.hu
Według National Association of Theatre Owners, organizacji zrzeszającej właścicieli kin, dochody ze sprzedaży biletów wyniosły w ub. r. 10,3 mld dol., w porównaniu z 2013 r. o 5,2 proc. mniej. To skutek przede wszystkim słabszej frekwencji w kinach, zwłaszcza w szczycie letnim, kiedy Amerykanie zwykle oglądają hollywoodzkie produkcje.
Kina próbowały ratować spadek frekwencji podnoszeniem cen biletów. Co prawda w skali całego roku podrożały one średnio o zaledwie 4 centy – z 8,13 dol. do 8,17 dol., ale już w czwartym kwartale za wejście do kina trzeba było zapłacić 8,30 dol. Średnia nie daje jednak pełnego obrazu sytuacji – obejmuje bowiem zarówno niewielkie jednoekranowe kina w małych miejscowościach, jak i wielkie multikina. Średnią cenę obniżają bilety dla dzieci i tańsze seanse poranne. W wielu miejscach w dużych aglomeracjach wejście do kina może już kosztować nawet 15 dol.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas