Słaby rok dla kin w Stanach Zjednoczonych

W 2014 r. obroty kin w USA co prawda znów przekroczyły próg 10 mld dol., ale były mniejsze niż rok wcześniej. Na szczęście w 2015 r. ma być dużo lepiej.

Publikacja: 23.01.2015 12:01

Kina próbowały ratować spadek frekwencji podnoszeniem cen biletów.

Kina próbowały ratować spadek frekwencji podnoszeniem cen biletów.

Foto: www.sxc.hu

Według National Association of Theatre Owners, organizacji zrzeszającej właścicieli kin, dochody ze sprzedaży biletów wyniosły w ub. r. 10,3 mld dol., w porównaniu z 2013 r. o 5,2 proc. mniej. To skutek przede wszystkim słabszej frekwencji w kinach, zwłaszcza w szczycie letnim, kiedy Amerykanie zwykle oglądają hollywoodzkie produkcje.

Kina próbowały ratować spadek frekwencji podnoszeniem cen biletów. Co prawda w skali całego roku podrożały one średnio o zaledwie 4 centy – z 8,13 dol. do 8,17 dol., ale już w czwartym kwartale za wejście do kina trzeba było zapłacić 8,30 dol. Średnia nie daje jednak pełnego obrazu sytuacji – obejmuje bowiem zarówno niewielkie jednoekranowe kina w małych miejscowościach, jak i wielkie multikina. Średnią cenę obniżają bilety dla dzieci i tańsze seanse poranne. W wielu miejscach w dużych aglomeracjach wejście do kina może już kosztować nawet 15 dol.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy