Marketingowa wiosna telekomów

Najwięksi operatorzy telekomunikacyjni ruszyli z nowymi kampaniami. Orange odświeża markę.

Publikacja: 16.04.2015 21:00

To był tydzień nowości u największych operatorów telekomunikacyjnych. Orange pokazał, w jaki sposób

To był tydzień nowości u największych operatorów telekomunikacyjnych. Orange pokazał, w jaki sposób odświeży wizerunek marki.

Foto: Bloomberg

W mijającym tygodniu niemal każdy z dużych operatorów telekomunikacyjnych prezentował nowości w ofercie. W poniedziałek Netia zapowiedziała start kampanii telewizyjnej z nagrywarką w roli głównej. We wtorek T-Mobile ogłosił start nowej kampanii marki Heyah, która zmieniła profil na internetowy. W czwartek ten sam telekom wprowadził nowe taryfy mix i pre-paid, a Play zaanonsował pojawienie się na półce (cenowo wysokiej) nowego modemu mobilnego internetu 4G.

Odmłodzony brand

W końcu zmiany związane z globalną kampanią wizerunkową grupy przedstawił w czwartek Orange Polska. Jak poinformował Bruno Duthoit, prezes Orange Polska, operator przeznaczył 7 mln zł na kampanię wizerunkową związaną z globalnym projektem i towarzyszącą jej promocję nowych pakietów usług. Zastrzegł, że nie oznacza to wzrostu tegorocznych wydatków marketingowych grupy. O planach przycięcia reklamowego kurka słychać natomiast w T-Mobile.

Logo grupy Orange nie zmienia się. Specjaliści dostrzegą zmianę czcionki i nowe barwy uzupełniające dotychczasową paletę pomarańczu, czerni i szarości.

Zgodnie z obowiązującym trendem (widocznym także w wiosennych kampaniach T-Mobile) w księdze marki Orange główną wartością jest konsument i jego potrzeby. Duthoit mówił o „nowej obietnicy", jaką telekom składa rynkowi.

Nowa kampania globalnej marki, która pojawiła się 20 lat temu w Wielkiej Brytanii, a dziś obecna jest w 32 krajach, zaczęła się we Francji. Ruszyła w marcu, dzień po ogłoszeniu nowej strategii grupy na lata 2015–2018. Trwa też już w Hiszpanii, a od kilku dni również w Polsce. Stopniowo obejmie kolejne kraje. Podobnie jak gdzie indziej, także u nas pójdzie za nią zmiana stylizacji części salonów Orange.

Cyfrowo i bezpieczniej

Telekom chce przyspieszyć przebudowę struktury na cyfrową. Modernizuje internetowe narzędzia obsługi klienta, wprowadza je w salonach, a liczbę tych ostatnich stopniowo ogranicza. Do końca miesiąca w 60 największych salonach w całej Polsce powstaną tzw. mobilne recepcje, przy których klienci będą mogli załatwić proste sprawy. Upowszechniać będą się też stopniowo systemy pozwalające umówić wizytę w salonie na konkretny dzień i na daną godzinę. Samych salonów będzie ubywać. Ich liczba w br. spadnie z 850 dziś do około 800.

Operator obiecuje, że nie zapomni o najstarszych, których grono liczy 1,1 mln. Dla nich powstaje linia telefoniczna ze specjalnie przeszkolonymi konsultantami.

Z okazji kampanii, polski telekom przygotował kilka produktów, w tym pakiety usług dla klientów indywidualnych i firm. Zapowiada kolejne, a te już wprowadzone, ocenia je jako „dość atrakcyjne" na tle rynku, ale to nie znaczy, że walczy ceną. Jak mówił wiceprezes Mariusz Gaca, grupa raczej poszerza paletę usług i tak walczy o lojalność klientów. Do oferty Orange wprowadzono narzędzie monitorowania ataków hackerskich CyberTarcza, z którą do końca maja objęci zostaną abonenci dostępu do internetu Neostrada. W przeciwieństwie do oprogramowania antywirusowego usługa nie jest płatna, ale to nie oznacza, że na zawsze. Operatorzy szukają sposób na wzrost przychodów i zysków. Wprawdzie w nowych spotach Orange Polska nadal występują bohaterowie serialu Rodzinka.pl, to – co ciekawe – w reklamach tnącego koszty w tym roku T-Mobile nie zobaczymy już Roberta Lewandowskiego.

Materiał przygotowany we współpracy z Orange Polska SA

Orange stawia w latach 2015–2018 na inwestycje

Globalna strategia Orange ogłoszona 17 marca pod hasłem „Essentials2020" zakłada m.in. wzrost inwestycji infrastrukturalnych w sieć światłowodową, głównie we Francji, ale także w Polsce. Chce na nie przeznaczyć w tym czasie 15 mld euro.

Strategia bazuje na pięciu elementach: poprawie parametrów sieci (zarówno zasięgu szerokopasmowego dostępu, jak i średniej prędkości internetu, która ma się potroić), zmianie sposobu obsługi klientów wynikającej m.in. z rozwoju narzędzi cyfrowych, edukacji pracowników pod tym kątem oraz wsparciu cyfryzacji przedsiębiorstw. Ostatni punkt strategii mówi o rozwoju grupy w dwóch dziedzinach: tzw. „Internetu Rzeczy" oraz mobilnych usług finansowych. Do 2018 r. mają one jej przynieść 1 mld euro przychodów.

Finansowe cele grupy kierowanej przez Stephane'a Richarda mówią, że w 2018 r. jej łączne przychody mają być wyższe niż wypracowane w 2014 roku. W ubiegłym roku zanotowała 39,4 mld euro przychodów, o 2,5 proc. mniej niż w roku 2013. Powrotu na ścieżkę wzrostu spodziewa się najwcześniej w 2018 roku. Dobra wiadomość dla właścicieli akcji Orange jest taka, że dywidenda (0,6 euro) ma się w tym okresie utrzymać lub wzrosnąć, o ile telekomunikacyjnemu gigantowi uda się przekroczyć prognozę zysków.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie