KTR to obok konkursu Effie najważniejszy konkurs branży reklamowej w Polsce. O ile jednak w konkursie Effie (odbywa się jesienią) nagradzane są kampanie najskuteczniejsze, w czasie gali KTR statuetki mieczy projektu Oskara Zięty są wręczane kampaniom najbardziej pomysłowym i najlepszym pod względem kreatywnym.
Na czwartkowej gali KTR w warszawskim Teatrze Polskim 80-osobowe jury nie przyznało najwyższego wyróżnienia – grand prix. - W tym roku przyznaliśmy w sumie 18 złotych nagród. Jest ich mniej niż w latach poprzednich, ale KTR zawsze stawia zgłaszającym wysoko poprzeczkę. To, na co jako jurorzy zwróciliśmy uwagę w tym roku, to średnio wyższy poziom prac, który przekłada się na dużą ilość nagrodzonych. Z drugiej strony tych naprawdę przełomowych prac jest mniej, stąd właśnie mniej złota i brak Grand Prix – skomentował wyniki tegorocznej edycji konkursu Przemek Bogdanowicz, szef Klubu Twórców Reklamy, organizatora konkursu.