Jak szacuje Stacom Mediavest Group (SMG), same wydatki na sporty reklamowe, które stanowiły gros przychodów telewizji (1,79 mld zł w I półroczu 2015 r.) wrosły nieco szybciej – o 4,1 proc. - Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W okresie od kwietnia do czerwca 2015 cztery stacje: TVP1, TVP2, TVN i Polsat straciły łącznie 2 proc. przychodów ze sprzedaży (2,8 proc. w całym pierwszym półroczu). Przychody ze sponsoringu i lokowania produktu w tych czterech stacjach spadły o 1,3 proc. Źródeł tego spadku należy upatrywać w działaniach KRRiT, która baczniej przygląda się kampaniom sponsoringowym. Plansze sponsorskie niespełniające wymagań regulatora nie mogą być emitowane – podaje SMG.

Przychody ze sponsoringu telewizyjnego i tzw. lokowania produktów sięgnęły w całym pierwszym półroczu tylko niecałe 185 mln zł.

Wśród kanałów szybko rosną zwłaszcza wpływy mniejszych kanałów nadawanych naziemnie. - W drugim kwartale 2015 roku przychody reklamowe stacji emitowanych na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej wzrosły o 26,1 proc. (nie licząc TVP1, TVP2, TVN i Polsatu). Udział tych kanałów w rynku reklamy TV w analizowanym okresie zbliżył się do 20 proc. wobec 16 proc. między kwietniem, a czerwcem 2014 r. – mówi Anna Lembas, analityk mediów w Starcom Mediavest Group. Najszybciej rosną przychody TV Puls, TVN7 i TV4.