Reklama
Rozwiń

Więcej pieniędzy na reklamę w telewizji

W pierwszy półroczu firmy wydały w Polsce na reklamę w telewizji 1,98 mld zł - to o 3,3 proc. więcej niż przed rokiem. Z powodu czujności KRRiT spadają wpływy największych nadawców ze sponsoringu i tzw. lokowania produktów.

Publikacja: 03.08.2015 14:19

Więcej pieniędzy na reklamę w telewizji

Foto: 123rf.com

Jak szacuje Stacom Mediavest Group (SMG), same wydatki na sporty reklamowe, które stanowiły gros przychodów telewizji (1,79 mld zł w I półroczu 2015 r.) wrosły nieco szybciej – o 4,1 proc. - Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W okresie od kwietnia do czerwca 2015 cztery stacje: TVP1, TVP2, TVN i Polsat straciły łącznie 2 proc. przychodów ze sprzedaży (2,8 proc. w całym pierwszym półroczu). Przychody ze sponsoringu i lokowania produktu w tych czterech stacjach spadły o 1,3 proc. Źródeł tego spadku należy upatrywać w działaniach KRRiT, która baczniej przygląda się kampaniom sponsoringowym. Plansze sponsorskie niespełniające wymagań regulatora nie mogą być emitowane – podaje SMG.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama