Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej pieniędzy na reklamę w telewizji

W pierwszy półroczu firmy wydały w Polsce na reklamę w telewizji 1,98 mld zł - to o 3,3 proc. więcej niż przed rokiem. Z powodu czujności KRRiT spadają wpływy największych nadawców ze sponsoringu i tzw. lokowania produktów.

Publikacja: 03.08.2015 14:19

Więcej pieniędzy na reklamę w telewizji

Foto: 123rf.com

Jak szacuje Stacom Mediavest Group (SMG), same wydatki na sporty reklamowe, które stanowiły gros przychodów telewizji (1,79 mld zł w I półroczu 2015 r.) wrosły nieco szybciej – o 4,1 proc. - Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W okresie od kwietnia do czerwca 2015 cztery stacje: TVP1, TVP2, TVN i Polsat straciły łącznie 2 proc. przychodów ze sprzedaży (2,8 proc. w całym pierwszym półroczu). Przychody ze sponsoringu i lokowania produktu w tych czterech stacjach spadły o 1,3 proc. Źródeł tego spadku należy upatrywać w działaniach KRRiT, która baczniej przygląda się kampaniom sponsoringowym. Plansze sponsorskie niespełniające wymagań regulatora nie mogą być emitowane – podaje SMG.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama