Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie kino z lekką zadyszką

Sprzedaż biletów w Polsce rośnie prawie najszybciej w Europie. Inne kraje przebijają nas jednak liczbą lokalnych produkcji w przeliczeniu na widzów.

Publikacja: 17.09.2015 22:00

Polskie kino ma się dobrze, ale mogłoby być jeszcze lepiej – tak można podsumować obecny kształt polskiej kinematografii, która w piątek zakończy jubileuszową 40. edycję Festiwalu Filmowego w Gdyni.

Dobrą wiadomością jest dla branży nieustannie pnąca się w górę frekwencja w kinach, która w ubiegłym roku rosła i to szybko. Jak wynika z raportu „ World Film Maket Trends" Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego (EAO), sprzedaż biletów szybciej niż Polsce (wzrost o 11,4 proc.) wśród krajów Unii Europejskiej rosła w ubiegłym roku tylko w Hiszpanii i Rumunii, a wiele dużych rynków (jak Niemcy i Wlk. Brytania) odnotowywało w tym czasie spadki frekwencji.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama