Reklama

Kto blokuje reklamy na komórkach

Choć panika, jaka wybuchła w internetowym świecie po ogłoszeniu, że nowy system operacyjny Apple’a iOS9 będzie miał wbudowany blokujący reklamy program Crystal, dotyczyła głównie USA, w rzeczywistości mobilne reklamy najczęściej blokowane są… w Azji.

Aktualizacja: 06.10.2015 16:25 Publikacja: 06.10.2015 16:10

Kto blokuje reklamy na komórkach

Foto: Bloomberg

Z badań comScore i Sourcepoint wynika, że w czerwcu w USA tylko 0,1 proc. odsłon w Internecie wykonanych zostało ze smart fonów korzystających z ad bloków, czyli programów umożliwiających blokowanie reklam. Taki sam nikły odsetek wykazały badania w Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Nieco więcej wejść na strony z komórek odpornych na reklamy odnotowywanych jest we Francji i Kanadzie (ale wciąż jest to zaledwie po 0,2 proc. wszystkich), Hiszpanii (0,4 proc.) oraz w Niemczech (0,5 proc.). Znacznie wyższe odsetki wejść z zablokowanych reklamowo urządzeń mobilnych notuje się w Chinach (7,9 proc.) oraz w Indiach (9 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” udostępnia artykuły w wersji audio. Nowa funkcja w serwisie rp.pl
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama