Reklama

Kto blokuje reklamy na komórkach

Choć panika, jaka wybuchła w internetowym świecie po ogłoszeniu, że nowy system operacyjny Apple’a iOS9 będzie miał wbudowany blokujący reklamy program Crystal, dotyczyła głównie USA, w rzeczywistości mobilne reklamy najczęściej blokowane są… w Azji.

Aktualizacja: 06.10.2015 16:25 Publikacja: 06.10.2015 16:10

Kto blokuje reklamy na komórkach

Foto: Bloomberg

Z badań comScore i Sourcepoint wynika, że w czerwcu w USA tylko 0,1 proc. odsłon w Internecie wykonanych zostało ze smart fonów korzystających z ad bloków, czyli programów umożliwiających blokowanie reklam. Taki sam nikły odsetek wykazały badania w Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Nieco więcej wejść na strony z komórek odpornych na reklamy odnotowywanych jest we Francji i Kanadzie (ale wciąż jest to zaledwie po 0,2 proc. wszystkich), Hiszpanii (0,4 proc.) oraz w Niemczech (0,5 proc.). Znacznie wyższe odsetki wejść z zablokowanych reklamowo urządzeń mobilnych notuje się w Chinach (7,9 proc.) oraz w Indiach (9 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama