Reklama
Rozwiń

Kto blokuje reklamy na komórkach

Choć panika, jaka wybuchła w internetowym świecie po ogłoszeniu, że nowy system operacyjny Apple’a iOS9 będzie miał wbudowany blokujący reklamy program Crystal, dotyczyła głównie USA, w rzeczywistości mobilne reklamy najczęściej blokowane są… w Azji.

Aktualizacja: 06.10.2015 16:25 Publikacja: 06.10.2015 16:10

Kto blokuje reklamy na komórkach

Foto: Bloomberg

Z badań comScore i Sourcepoint wynika, że w czerwcu w USA tylko 0,1 proc. odsłon w Internecie wykonanych zostało ze smart fonów korzystających z ad bloków, czyli programów umożliwiających blokowanie reklam. Taki sam nikły odsetek wykazały badania w Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Nieco więcej wejść na strony z komórek odpornych na reklamy odnotowywanych jest we Francji i Kanadzie (ale wciąż jest to zaledwie po 0,2 proc. wszystkich), Hiszpanii (0,4 proc.) oraz w Niemczech (0,5 proc.). Znacznie wyższe odsetki wejść z zablokowanych reklamowo urządzeń mobilnych notuje się w Chinach (7,9 proc.) oraz w Indiach (9 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji