Eksperci analizują, czy telewizory szanują prywatność

Po ubiegłorocznym odkryciu podsłuchujących widzów „inteligentnych" telewizorów w USA, także Europa się zastanawia, jak się chronić przed takimi niespodziankami.

Publikacja: 06.03.2016 21:00

Z raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że problemu ze smart TV (telewizory z dostępem do sieci) nie rozwiąże stworzenie jednego nowego przepisu. Zapanowanie nad tym, w jaki sposób nowoczesne telewizory korzystają z naszych prywatnych danych, będzie wymagać współpracy rozmaitych stron: mediów, organów zajmujących się ochroną danych osobowych oraz konsumentów.

– Plan zakładający stworzenie jednej wspólnej polityki i przepisów wydaje się w tym przypadku zbyt utopijny, czasochłonny i nie połączy nigdy interesów dostawców nowoczesnych usług i ich odbiorców – konstatują autorzy raportu.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć
Media
Zrozumieć świat na nowo. „Rzecz o geopolityce” – nowy podcast „Rzeczpospolitej”
Media
Wyjątkowe podróże z „Rzeczpospolitą”. Nowy magazyn już na rynku
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Media
Zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej e-Kiosku