Internauci pokochali „Grę o tron”

Jedna czwarta polskich użytkowników sieci ogląda co najmniej cztery seriale równolegle. Oprócz „Gry o tron" najpopularniejsi są „Wikingowie", „Sherlock" i „Walking Dead". W Polsce takim produkcjom brakuje silnej konkurencji.

Aktualizacja: 26.05.2016 13:18 Publikacja: 23.05.2016 21:00

Zagraniczne seriale ogląda 40 proc. polskich użytkowników sieci. 24 proc. ogląda przynajmniej cztery seriale „nowej generacji" równolegle – wynika z nowego badania agencji mediowej MEC.

Seriale „nowej generacji" to, oprócz wymienionych wyżej, „House of cards", „Homeland" czy „Fargo" , ale i polska „Wataha". – Takie seriale produkowane są głównie przez płatne stacje premium oraz przez serwisy streamingowe bazujące na pieniądzach od użytkowników. Ich twórcy mają znacznie większą swobodę i podejmują tematy przez lata pomijane przez producentów masowych seriali (przestępczość, seks, władza, bezrobocie) z uwagi na bezpieczeństwo marek, które się wokół nich reklamowały – mówi Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynkowych w MEC.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku