Reklama

Multimedia Polska: szybki wzrost poza głównym biznesem

Przygotowujący się do zmian właścicielskich kablowy operator z obligacjami na Catalyst pokazał wyniki po trzech kwartałach br. Widać zastój w Internecie i prace nad wydzieleniem dodatkowego rosnącego biznesu, którego nie chce kupić UPC.

Aktualizacja: 16.11.2016 09:59 Publikacja: 16.11.2016 08:40

Multimedia Polska: szybki wzrost poza głównym biznesem

Foto: www.multimedia.pl

Za sprawą wzrostów wpływów z usług telewizji i Internetu oraz dodatkowego biznesu (ubezpieczeń, monitoringu, prądu i gazu) przychody Grupy Multimedia Polska wypracowane w ciągu trzech kwartałów tego roku okazały się wyższe niż rok wcześniej. Obniżyły się natomiast zyski kablówki, którą przejąć zamierza UPC Polska wspierany przez właściciela, Liberty Global.

Przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły w ciągu 9 miesięcy br. 550 mln zł, EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe 254 mln zł, a zysk netto 22 mln zł. Przychody urosły tym samym rok do roku o 4 proc., za sprawą wzrostu kosztów niemal wszystkich podstawowych linii (w III kw. widać oszczędności na marketingu), skorygowana EBITDA spadła o 3 proc., a zysk netto o 42 proc.

Na tej ostatniej pozycji ciążą wysokie koszty obsługi zadłużenia grupy, które w tym roku wyniosły już blisko 54 mln zł. Grupa zapłaciła w tym roku także więcej podatku.

Łączne zobowiązania finansowe (z tytułu kredytów i obligacji) kablowej grupy wynosiły na koniec września blisko 1,4 mld zł, a dług netto (po uwzględnieniu gotówki na kontach), 1,27 mld zł – wynika z naszych obliczeń.

Liczba usług świadczonych przez kablówkę klientom wynosiła na koniec września 1,736 mln i była wyższa niż rok temu o 5,2 proc.

Reklama
Reklama

W samym trzecim kwartale br. Multimedia powiększyły statystyki tzw. RGU o 23,8 tys., przy czym większość (ponad 16 tys.) to usługi spoza głównego biznesu kablówki, których do tej pory sprzedało się 88 tys.

Choć Multimedia nadal odnotowują silną konkurencję ze strony operatorów mobilnych i LTE, to w segmencie dostępu do Internetu pierwszy raz w tym roku odnotowały nieznaczny przyrost abonentów usług. Kwartalne przychody z Internetu były jednak na poziomie analogicznym co rok wcześniej. Natomiast zwyżki w segmencie wideo mają ciągły charakter od wielu kwartałów.

Statystyki sprzedanych usług wideo urosły w ciągu trzech miesięcy o 8,3 tys. (do 848 tys.), szerokopasmowego Internetu (suma stacjonarnego i mobilnego) o 1,4 tys. (do 530,3 tys.), a w segmencie usług głosowych operator zanotował odpływ 2,2 tys. klientów i miał ich po trzech kwartałach niecałe 270 tys.

W sumie, ze wszystkich usług kablówki korzystało we wrześniu 835,4 tys. abonentów, o 3 tys. więcej niż w czerwcu, a na każdego przypadały nieco ponad 2 usługi.

Ponieważ nowy właściciel Multimediów nie jest zainteresowany zakupem nowej części biznesu kablówki (przyniosła w ciągu trzech kwartałów 16 mln zł przychodów), rozpoczęły się przygotowania do wydzielenia biznesu ubezpieczeniowego do spółki zewnętrznej – Roxwell Investments - kierowanej przez prezesa Andrzeja Rogowskiego. Pod koniec października plan podziału Multimediów został złożony w sądzie.

18 października ogłoszona została przedwstępna umowa zakupu Multimediów przez UPC. Według naszych informacji z ub. tygodnia, stosowny wniosek o zgodę na koncentrację jeszcze nie wpłynął do UOKIK.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama