Multimedia Polska: szybki wzrost poza głównym biznesem

Przygotowujący się do zmian właścicielskich kablowy operator z obligacjami na Catalyst pokazał wyniki po trzech kwartałach br. Widać zastój w Internecie i prace nad wydzieleniem dodatkowego rosnącego biznesu, którego nie chce kupić UPC.

Aktualizacja: 16.11.2016 09:59 Publikacja: 16.11.2016 08:40

Multimedia Polska: szybki wzrost poza głównym biznesem

Foto: www.multimedia.pl

Za sprawą wzrostów wpływów z usług telewizji i Internetu oraz dodatkowego biznesu (ubezpieczeń, monitoringu, prądu i gazu) przychody Grupy Multimedia Polska wypracowane w ciągu trzech kwartałów tego roku okazały się wyższe niż rok wcześniej. Obniżyły się natomiast zyski kablówki, którą przejąć zamierza UPC Polska wspierany przez właściciela, Liberty Global.

Przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły w ciągu 9 miesięcy br. 550 mln zł, EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe 254 mln zł, a zysk netto 22 mln zł. Przychody urosły tym samym rok do roku o 4 proc., za sprawą wzrostu kosztów niemal wszystkich podstawowych linii (w III kw. widać oszczędności na marketingu), skorygowana EBITDA spadła o 3 proc., a zysk netto o 42 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie