Reklama

Yahoo zmienia nazwę na Altaba

Amerykański portal internetowy Yahoo zamierza zmienić nazwę na Altaba. Zmniejszy też o połowę liczbę członków zarządu, jeśli sfinalizowana zostanie, wyceniana na 4,8 mld dol. transakcja, przejęcia go przez amerykański koncern telekomunikacyjny Verizon - podała we wtorek agencja AP Financial News.

Publikacja: 10.01.2017 18:42

Yahoo zmienia nazwę na Altaba

Foto: Bloomberg

Nowa nazwa, jak podkreśla AP, ma wywołać skojarzenia, że Yahoo zachowało pozycję holdingu zaangażowanego inwestycyjnie w e-rynek w Chinach i Japonii. Zawarta w lipcu 2016 roku umowa przejęcia portalu przez Verizon nie dotyczy bowiem m.in. udziałów Yahoo w firmie Alibaba Group (chiński potentat handlu internetowego)oraz Yahoo Japan Corp, wycenianych łącznie na ponad 40 mld dolarów.

Dyrektor generalna Yahoo Marissa Mayer, współzałożyciel serwisu David Filo oraz czterej inni członkowie jedenastoosobowego zarządu przestaną pełnić w nim funkcje wraz z zamknięciem transakcji z Verizon. Amerykański koncern telekomunikacyjny przejmie kontrolę nad marką Yahoo, którą zostanie zarezerwowana m.in. dla usługi pocztowej, wyszukiwarki, aplikacji mobilnych czy narzędzi reklamowych - wyjaśnia AP.

Sfinalizowaniu umowy z Verizon, zagraża jednak, jak wskazuje AP, niedawne przyznanie się Yahoo do dwóch ataków hakerskich, w wyniku których skradziono dane osobowe z ponad 1 miliarda kont użytkowników serwisu. Włamań dokonano w roku 2013 i 2014. Yahoo zapewniło, że hakerzy najpewniej nie przejęli niezabezpieczonych haseł ani informacji dotyczących kont bankowych czy kart płatniczych.

Według AP Verizon rozważa jednak możliwość renegocjacji kwoty kontraktu, a nawet jego anulowania. Yahoo walczy o to, by umowa została sfinalizowana w obecnym kształcie.

Kwota niespełna 5 mld dolarów, na jaką opiewa transakcja przejęcia jest o wiele niższa niż 44 miliardy dolarów oferowane Yahoo przez Microsoft w 2008 roku. W okresie tak zwanej bańki internetowej w latach 1995-2001, kiedy przeceniano wartość przedsiębiorstw prowadzących działalność w internecie, Yahoo wyceniono na 125 miliardów.

Reklama
Reklama

W ciągu ostatnich dziesięciu lat Yahoo nie zdołała sprostać swoim rywalom, głównie Google i Facebookowi, przyciągającymi znacznie więcej użytkowników i reklamodawców.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama