W IV kwartale 2016 r. zysk na akcję Facebooka wyniósł 1,41 dol., a więc o 0,10 dol. więcej niż zakładał konsensus agencji Reutera. Łączne przychody firmy sięgnęły 8,81 mld dol. (rynek spodziewał się 8,51 mld dol.), z czego przychody z samych reklam skoczyły aż o 53 proc. i wyniosły 8,63 mld dol.

Pozytywnie zaskoczyła również liczba miesięcznych aktywnych użytkowników serwisu społecznościowego, która zwiększyła się o 17 proc. rok do roku i wyniosła 1,86 mld osób (prognozy wskazywały na 1,83 mld). Dziennie z Facebooka korzysta ok. 1,2 mld internautów. Portal staje się również coraz popularniejszy w biznesie - ponad 65 mln małych firm używa go już do celów służbowych, na przykład do komunikowania się z klientami.

- Nasza misja łączenia świata stała się teraz dla nas jeszcze ważniejsza niż dotychczas – powiedział Mark Zuckerberg, założyciel i prezes Facebooka. – Nasza firma bardzo dobrze sobie poradziła w 2016 roku, ale wciąż mamy przed sobą dużo pracy, by pomagać ludziom w jednoczeniu się – dodał.

To optymistyczny akcent po ostatnich niepowodzeniach Facebooka w sądzie w Teksasie, kiedy to podległa internetowemu gigantowi firma Oculus została uznana winną kradzieży własności intelektualnej i musi zapłacić 500 mln dol. odszkodowania amerykańskiemu producentowi gier ZeniMax.