Z podtekstami, zabawne i wyjątkowe. Takie były reklamy w czasie tegorocznego Super Bowl

5 milionów dolarów za 30 sekund - tyle kosztowały reklamy w czasie Super Bowl 2017. Było co oglądać.

Aktualizacja: 06.02.2017 15:33 Publikacja: 06.02.2017 14:22

Christopher Walken i Justin Timberlake reklamowali produkt Bai

Christopher Walken i Justin Timberlake reklamowali produkt Bai

Każdego roku na Super Bowl czekają nie tylko miłośnicy futbolu amerykańskiego, ale i reklam. Drożejące z roku na rok pasmo reklamowe to świetna okazja do zaprezentowania wyjątkowych reklam – niekiedy bywają one arcydziełami reklamowej sztuki, a czasem są słabe. Łączy je jedno – za ich emisję płacono miliony. W tym roku oblicza się, że sekundowa reklamowego spotu kosztowała 166 667 dolarów. To daje 5 milionów za 30 sekund.

W tym roku na Super Bowl nie zabrakło też polskiego akcentu spowodowanego faktem, że w Żaganiu stacjonują amerykańscy żołnierze. Hyundai przygotował dla nich wzruszającą niespodziankę na żywo.

A jakie reklamy błyszczały w tym roku w czasie Super Bowl? Nie tylko takie z politycznym podtekstem. Była choćby reklama na żywo – z Kylo Renem, znaczy Adamem Diverem reklamującym Snickersa, były reklamy z prawdziwymi gwiazdami i wspominane reklamy polityczne.

Google - patriotyzm poprzez różnorodność?

W USA Google prezentuje nowy produkt – Google Home (Amazon ma już coś takiego i nazywa się Amazon Echo). Jak to robi? Przez reklamę, której bohaterami nie powstydziłby się żaden poprawny politycznie (czy raczej – niepoprawny pod nową administracją) serial. Widzimy wieloetniczne, tolerancyjne towarzystwo, które korzysta z Google Home. Jest ciepło i zabawnie.

Airbnb - #weaccept

W podobne tony uderza Airbnb, firma oferująca usługi pośrednictwa między osobami szukającymi noclegu, a tymi którzy chcą zaoferować kąt do spania. Nie trzeba wiele słów, by przekonać do tego, że Airbnb akceptuje wszystkich. Piękne i zgrabne. Oraz również w kontrze do administracji Trumpa.

Audi #DriveProgress

Politycznych podtekstów nie trzeba szukać w reklamie Audi. Niemiecka marka wprost opowiada się za równouprawnieniem w bardzo dobrej reklamie.

84Lumber – tak się reklamuje materiały budowlane

Najdziwniejszy polityczny podtekst ma reklama mało znanej firmy z Pensylwanii. Po pierwsze, emisji pełnej 90 sekundowej wersji spotu odmówiła stacja FOX uznając ją za zbyt polityczną. Po drugie, reklamodawca z agencją reklamową wyemitowali krótszą wersję i odesłali widzów na swoją stronę. Po trzecie, właścicielka firmy głosowała na Trumpa.

Co w tym dziwnego? Obejrzyjcie sami.

Squarespace – John Malkovich w znakomitej formie

John Malkovich wykłócający się o domenę johnmalkovich.com? Tak, to się ogląda (dla Johna i jego głosu).

Bai – Christopher Walken&Justin Timberlake

Nie wiem, czy ktokolwiek zapamięta produkt, który reklamowali Christopher Walken i Justin Timberlake, ale możliwość posłuchania, jak Walken recytuje część tekstu dawnego hitu NSYNC (w którym Timberlake zaczynał wielką karierę) sama w sobie jest sporo warta.

Honda – zatrzęsienie celebrytów

Trudno tu nawet wymienić wszystkich, ale sam pomysł na reklamę, naprawdę świetny. Pytanie tylko, czy ktoś pamięta co reklamowano?

Kia Niro – Melissa McCarthy w świetnej formie (jak na tyle upadków)

Są reklamy, które są po prostu zabawne. Ta do nich należy głównie z uwagi na wykorzystywanie Melissy McCarthy nawiązującej do jej filmowych, komediowych ról (np. Agentka). Nic więcej nie trzeba, a reklama zabawniejsza od niejednego polskiego serialu…

Na deser: Arnold Schwarzenegger reklamuje grę na smartfony

Ta reklama zdecydowanie nie jest najlepszą z najlepszych. Ale ma w sobie coś, czego nie mają inne. Hasta la vista, bejbe.

Każdego roku na Super Bowl czekają nie tylko miłośnicy futbolu amerykańskiego, ale i reklam. Drożejące z roku na rok pasmo reklamowe to świetna okazja do zaprezentowania wyjątkowych reklam – niekiedy bywają one arcydziełami reklamowej sztuki, a czasem są słabe. Łączy je jedno – za ich emisję płacono miliony. W tym roku oblicza się, że sekundowa reklamowego spotu kosztowała 166 667 dolarów. To daje 5 milionów za 30 sekund.

W tym roku na Super Bowl nie zabrakło też polskiego akcentu spowodowanego faktem, że w Żaganiu stacjonują amerykańscy żołnierze. Hyundai przygotował dla nich wzruszającą niespodziankę na żywo.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście