Reklama

Wkrótce nie poznasz Facebooka. Chce być telewizją

Facebook uruchomił nowe funkcje oglądania filmów. Chce się stać konkurencyjnym serwisem wideo.

Aktualizacja: 15.02.2017 23:44 Publikacja: 15.02.2017 13:07

Wkrótce nie poznasz Facebooka. Chce być telewizją

Foto: AFP

Pod koniec zeszłego roku Mark Zuckerberg zapowiadał, że zamierza stworzyć cały „ekosystem wideo" dla Facebooka. Teraz obietnice wchodzą w życie. Nowe funkcje sprawią, że oglądanie filmów na Facebooku będzie bardziej angażujące i elastyczne – czytamy na oficjalnym portalu informacyjnym serwisu. Autorzy chwalą się dźwiękiem podczas przeglądania feedu, pionową orientacją filmów, miniaturką filmu, a przede wszystkim aplikacją telewizyjną.

Po pierwsze, jeśli podczas przeglądania newsfeed na ekranie pojawi się film, dźwięk włączy się automatycznie. Akurat ta zmiana nie wszystkim wydaje się dobra, na szczęście można jej zapobiec, wyciszając telefon lub zmieniając ustawienia aplikacji.

Po drugie, Facebook nie będzie więcej przycinał pionowych nagrań.

Po trzecie, użytkownik będzie teraz mógł zminiaturyzować wideo i jednocześnie kontynuować przeglądanie feedu, a nawet wyjść z aplikacji.

Po czwarte i najważniejsze, facebookowe filmy będzie można oglądać także na ekranie telewizora. Aplikacja firmy niedługo będzie dostępna na Apple TV, Amazon Fire TV, Samsung Smart TV, a później także na innych platformach. Jednocześnie korporacja zapowiada zwiększenie zainteresowania profesjonalnymi materiałami, co ma uczynić Facebooka konkurencja dla YouTube, a także dla telewizji. Od lata 2016 r. dla serwisu pracuje już popularna gwiazda YouTube Ricky Van Veen z kanału CollegeHumor.

Reklama
Reklama

Dzięki zwiększeniu oglądalności materiałów wideo Facebook zamierza naturalnie zwiększyć swoje przychody z reklam. Według firmy Zenith reklama wideo w Internecie rośnie niemal tak szybko, jak reklama w social media, czyli o 18 proc. rocznie. Do 2019 roku suma globalnych wydatków na ten segment reklamy wyniesie 35,4 mld dolarów.

– Facebook w niektórych grupach jest w stanie konkurować z telewizją pod względem zasięgu oraz wpływu na odbiór marki reklamodawcy – tłumaczy Jakub Polakowski w raporcie Interaktywnie.com o agencjach interaktywnych ze stycznia 2017 r.

– Specyfika wideo na FB sprawia jednak, że zazwyczaj nie wystarcza proste przeniesienie kopii z TV. Brak dźwięku, tylko kilka sekund na złapanie uwagi, użytkownik przeglądający treści na małym ekranie – to wszystko wymaga indywidualnego podejścia do kreacji.

Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama