Reklama
Rozwiń
Reklama

Pracownik Google rozpętał burzę wpisem o kobietach

Jeden z inżynierów Google napisał list do firmy, w którym przekonuje, że branża IT jest domeną mężczyzn, a nie kobiet i tłumaczy to różnicami biologicznymi. Dokument wywołał ostrą reakcję w internecie.

Aktualizacja: 07.08.2017 16:19 Publikacja: 07.08.2017 15:54

Pracownik Google rozpętał burzę wpisem o kobietach

Foto: Pixabay

Starszy inżynier Google zareagował w ten sposób na prowadzoną przez firmę politykę, której celem jest promowanie różnorodności i wyeliminowanie dyskryminacji płciowej. W swojej długiej na 10 wiadomości, którą wysłał na wewnętrzny adres email organizacji, wytłumaczył, dlaczego Google powinien jego zdaniem zaniechać tych starań.

Zdaniem autora, niski odsetek kobiet w branży IT oraz ogólnie na kierowniczych stanowiskach jest wynikiem różnic biologicznych, a nie dyskryminacji płciowej. Według niego naturalne jest to, że kobiety częściej wybierają prace w branży społecznej czy artystycznej, z kolei „mężczyźni częściej wolą programować”. Uważa więc, że firma nie powinna oferować specjalnych programów szkoleniowych dla mniejszościowych grup pracowników (Google niedawno wprowadził takie dla kobiet) po to, by pomóc im w doskonaleniu swoich umiejętności. List zakończył wnioskiem, że priorytetem firmy powinno być osiągnięcie równości ideologicznej, a nie płciowej.


RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama